Annons:
Etikettallmänt
Läst 1705 ggr
Pasls44
1/10/19, 7:18 AM

Kanin i sovrummet?

Hej! Jag funderar på att låta min kanin vara frigående inne. Dock bor jag på internat så den kan bara bo i mitt sovrum. Min fråga är då. Går det att ha en kanin frigående i enbart sitt sovrum? Och prasslar/låter det mycket om natten? Berätta gärna hur det var för er när ni bestämde er för att ha er kanin frigående och ifall ni stöte på något problem(gärna hur ni löste det med ;D).

Annons:
Villekaninen
1/10/19, 8:08 AM
#1

Det kommer vara jätte bra om hon får vara frigående i sovrummet, bara man får ha djur på internatet. Säkra bara sladdar och skydda viktiga grejer så kommer det gå fint =)

Namiko
1/10/19, 9:26 AM
#2

Mitt enda problem förut har varit kaniner som inte är helt rumsrena så jag har fått blockera min säng med kompostgaller. Rummet måste såklart kaninsäkras ordentligt. 

Kaninen jag har nu var frigående i sitt förra hem så han släppte jag bara lös. Det man får tänka på är väl att kaniner är aktiva vid gryning och skymning i det vilda, så var beredd på att din kanin kan ha mycket saker för sig när du går och lägger dig och innan du kliver upp. Det är inget som stör mig då jag är van att ha djur som prasslar och har sig på nätterna och jag älskar att kaninen kommer upp i sängen en sväng både på kvällen och morgonen. Det är dock inte ovanligt att kaniner är som mest aktiva vid 4 på morgonen. Jag tycker dock att frigående kaniner lever om mindre än kaniner i bur. Det brukar vara buren som lever om mer än kaninen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Svea&Sabina]2
1/10/19, 9:45 AM
#3

Det ända problemet kan vara att kaninen är orumsren. Min förra hane var frigående i hela huset dygnet runt, men han var orumsren och bajsa och kissa i min säng och vid alla utedörrar. I början var han superduktig och gick på lådan, men efter ett tag hoppade han upp i min säng och under mitt täcke och skvätte ner mig och sängen. Jag behövde byta sängkläder varje dag. Tillslut fick han ett eget rum som han fick bajsa och kissa hur mycket han ville i haha. Skaffa en kanin som du vet är rumsren! Ett rum för en kanin är väldigt liten yta, så jag hade inte skaffat en kanin och bara haft i ett rum. Min kanin blev galen när han blev instängd i ett rum. Han försökte slita bort gallret och bet sönder väggar och golv. Men det är ju supermysigt med en innekanin och kaninen blir oftast som en hund. Min förra hane sprang till kylskåpet när vi öppnade och han sprang efter en HELA TIDEN. På mornarna följde han efter mina föräldrar när dom borstade tänderna, åt frukost och fixade sig. Du kommer få en vän för livet!

Arcade-Foodie
1/10/19, 1:06 PM
#4

Det går bra, hade min kanin springande lös i en etta. Var lite jobbigt då han bodde på en men det var extremt mysigt. T.ex. när han sökte uppmärksamhet och la sig i ens famn medan man pluggade, vände sidor på böckerna mm. Men du får se till att kaninsäkra bra och om din kanin har en tendens att göra sitt i sängen, hjälpte det att lägga en filt och en låda nära sängen för mig. Så skede det inga mer olyckor.

Pasls44
1/10/19, 9:40 PM
#5

Tack för alla tips? och svar!

Upp till toppen
Annons: