Annons:
Etikettallmänt
Läst 769 ggr
Anonymamej
2019-01-06 12:12

Kaninen hoppar upp i min säng!

Jag har nu fått nya kanin då uppfödaren till iris tyckte vi skulle lämna tillbaka henne då jag blev rädd och obekväm med Iris. Vi fick då Hasse. Imorse när jag låg i min säng hoppa han upp i min säng. Som e 1m hög! Jag bryr mig inte egentligen. Men jag lyfte ner han. Men om jag inte är hemma och han gör så, tänk om han blir skaddad när han hoppar ner? Det är jag rädd för. Iris gjorde likadant. Så vad ska jag göra? Jag ska kanske köpa myggnät eller liknade och sätt som tak iallfall på ena sidan så han inte hoppar upp i min säng. (Han e ca 5mån och jag har haft han snart i 1 vecka) (video på buren med iris i. Men iris e som sagt inte kvar)

Annons:
Anonymamej
2019-01-06 12:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Hasse

Morötterna
2019-01-06 12:23
#2

#0 har inte svar tyvärr, men han är juuu bara för fin😍 Han jag ju sjukt fin teckning och ingen sotning, min honas öron har nu på vintern börjat fått dålig teckning på öronen, tyvärr. Men lycka till

Anonymamej
2019-01-06 12:36
#3

#2 taaack ja han e sjukt fin!

Namiko
2019-01-06 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har du inget emot att han är i sängen kan du ställa något vid sängen som han kan använda som en trappa upp och ner och ha en matta på golvet där så han inte halkar och skadar sig. Själv har jag en stol som jag kortat ner benen på som var tänkt till min äldre hund men som bara används av kaninen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anonymamej
2019-01-06 13:55
#5

#4 mej för mig har jag inget emot det. Men jag vill inte att han ska hoppa upp när jag inte är där. Ifall han skulle skada sig när han hoppar ner..

[Svea&Sabina]2
2019-01-06 16:14
#6

En kanin gör sig inte illa om den hoppar upp och ned i sängen. Min förra kanin fick vara i sängen hur mycket han ville, han sov med mig och andra i familjen. Han var frigående i hela huset och han fick vara vart han ville dygnet runt. Vi hade inte galler iför saker eller någonting eftersom han var duktig och inte bet på kablar eller väggar. Vi var inte ett dugg orolig för honom. Han var som en katt.

Annons:
Morötterna
2019-01-06 16:18
#7

Se till att det inte är halt där den kan hoppa ner, annars finns chans att bäckenet spricker. Men om du har ngn matta under finns ingen risk att den gör illa sig.

Anonymamej
2019-01-06 16:55
#8

#6 okej! Vi ska ha han frigående så fort vi flyttar till ny lägenhet. Men just nu är det så trångt att han måste vara i inhägnaden (mamma är rädd att han ska kissa osv på sakerna). Sen vet vi inte om han biter på kablar.

Anonymamej
2019-01-06 16:57
#9

#7 säkert att han inte gör sig illa? Känns dumt om jag inte skulle vara hemma så hoppar han ner o skadar sig.. det är halkmatta i hagen nedan för sängen. Okej men jag hoppas att han inte skadar sig då

Morötterna
2019-01-06 17:38
#10

#9 risken att han skadar sig är väldigt liten, men risken finns ju alltid där, vad som än händer. Sålänge han inte kan halka och skada beckänet. :).

Upp till toppen
Annons: