Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 830 ggr
Linnea777
12/31/18, 8:49 PM

Ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här Svala som flyttade till mig för mer än ett år sedan. Någon hade bara släppt ut henne och sedan kom hon till mig (alltså en omplaceringskanin). Har funderat lite på vad hon har för raser i sig men skulle vara roligt att höra vad ni tror. Vet inte riktigt vad hon väger men ca 2,5 kg(?). (Svala är lejonhuvad men är på bilden klippt)

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/31/18, 9:28 PM
#1

Jag skulle säga att hon har lejonhuvad och hermelin i sig, men även fler raser som jag inte vet. Sjukt fin!

[Svea&Sabina]2
12/31/18, 9:29 PM
#2

Sorry, det såg ut som att hon hade små öron men när jag kollade på bilden en gång till såg jag att det inte var det. Men hon har lite hermelinkropp tycker jag

Morötterna
12/31/18, 9:41 PM
#3

Lejonhuvad (manen), dvärghare (kroppen) och hermelin (krippen och tassarna) och mer men vet it, hon är iallafall sjukt fin! Lycka till

Peak303
12/31/18, 9:48 PM
#4

Då hon väger 2,5kg så skulle jag gissa att hon har någon större ras i sig. Men då det är omöjligt att säga vilka raser som finns i kaniner ibland så är det tyvärr svårt att säga. 

Det du skulle kunna säga är att hon är lejonkorsning.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Linnea777
12/31/18, 9:57 PM
#5

Det är nog mycket möjligt att hon har hermelin eller dvärghare i sig efter som hon har ganska små öron till skillnad mot kroppen. Hon borde dock han någon större ras i sig men det är nog svårt att ta reda på vad.

Sasha W
1/1/19, 3:46 AM
#6

Skllke nog säga holländare + Dvärghare + tysk skäck + lejonhuvad

Annons:
Upp till toppen
Annons: