Annons:
Etikettallmänt
Läst 663 ggr
[Svea&Sabina]2
12/26/18, 5:50 PM

Nyår

Hej! Det skulle vara intressant att veta hur ni gör hos utekaninerna på nyår :D Mina tre kaniner bor ute och dem ska bo i garaget hela nyår natten. Ena delen av garaget har utomhusgrader och inga fönster. Mina honor ska bo i en bur tillsammans och under ska min hane bo. Jag ska lägga en pressening under buren och sätta kompostgaller runt om. Dem ska ha vattenskål, hö och vatten, som vanligt. Dem ska även ha hus, såklart. Jag lägger in en bild när jag fixat där inne :) Hur ska ni göra?

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/26/18, 5:52 PM
#1

Vi bor i ett lugnt område på landet, trots det smälls det väldigt mycket raketer vid tolvslaget. Våran katt blir livrädd, men hon lägger sig alltid under soffan på nedervåningen och där är det tystare eftersom nedervåningen är under marken.

[Avenbok]
12/27/18, 12:28 PM
#2

Mina kaniner har knappt reagerat på nyårsraketerna. Men för säkerhets skull hänger jag en filt för dörren med nät, så dom slipper se ljusen. Och sen tar jag bort höhäcken ifall dom skulle skena runt i panik, så dom inte kan fasta och skada sig. Och så får dom extra äppelpinnar att gnaga på mot stress.

[Svea&Sabina]2
12/27/18, 12:48 PM
#3

#2 Jag ska också lägga in äpplegrenar

missMoa
12/31/18, 11:36 AM
#4

Mina kaniner har aldrig reagerat något särskilt på raketerna, men dom brukar få något som distraherar dom lite, som typ extra pellets eller någon morot. Alltid funkat för oss. Sen är det alltid så att dom erfarna kaninerna som varit med förut har ju koll på läget o så bor mina i flock på 6st o sen bor två andra honor tillsammans i en annan box, så dom har ju varandra som lugnar ner dom:)

Upp till toppen
Annons: