Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 797 ggr
Spacebot
2018-12-21 19:37

Omplacering 2 kaninhonor

Hej! Nu har jag kommit till ett extremt jobbigt beslut som jag inte ville behöva ta. Jag måste tyvärr sälja mina kaniner. Vi bor i lägenhet och de får inte den plats, uppmärksamhet och aktivering de behöver. Jag har det lite jobbigt och är inte heller alltid hemma då jag är hos min pojkvän varannan vecka och hemma varannan vecka och kan inte ge dem allt de behöver. De är ungefär 1,5 år gamla och kommer tyvärr från djuraffär då jag inte kände att jag kunde lämna dem där efter jag hade haf min gymnasiepraktik i en djuraffär. Jag vet att man inte ska falla för det men ibland för man misstag. Är inte helt säker på deras ålder eftersom de sa att de var 3 månader när jag tog dem, men jag hade haft praktik där i 2 månader då och de var större än kaninerna som var 8 veckor.. Söker någon som bor i Skåne och som har möjlighet att ta sig till Malmö. Gärna någon som vet exakt vad det innebär att ha kaniner och har erfarenhet av kaniner som inte är kelgrisar och inte gärna blir omkringburna. De är otroligt trevliga och roliga, ska alltid springa efter en och vara med. De kan vara svåra att klippa klorna på, men det brukar jag lösa med att linda in dem i en handduk så att de lugnar sig. Hör gärna av er om ni skulle kunna tänka er att ta emot dessa två tjejer så berättar jag mer. Jag älskar dem mer än allt annat och är väldigt ledsen, men vill så gärna att de ska ha det bra.

Annons:
Spacebot
2018-12-21 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ena honan, lite större och är den dominanta av dem. Väldigt framåt och gillar att bli klappad i buren, haha. På golvet vill hon helst springa runt och inte gosa alls.

Spacebot
2018-12-21 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Den andra honan. Mindre och har alltid varit liten och smal. Har lagt på sig lite mer dock. Också väldigt framåt, men kan vara skygg då och då. Båda har rexpäls.

Kanin.älskaren
2019-03-11 22:19
#3

ååh.. önskar att jag kunde ha dem för att jag bor i hässleholm och min pappa jobbar i eslöv så han kan bara hämta dem men är orolig över att de kmr frysa eftersom att de kmr få bo ute😫

Upp till toppen
Annons: