Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 534 ggr
Linnea0001
12/20/18, 1:28 PM

Får inga ungar

Jag har tidigare skrivit ett inlägg men tänkte uppdatera lite och skriva lite mer. Min kanin har parats två gånger men aldrig fått en kull. Nu har hon parats igen men känner inte att hon skulle vara dräktig. Jag har ju läst att kaniner ska ha lätt för att föröka sig men inte har min kanin det. Hon vill Sp gärna ha ungar men det blir inga. Vet ni varför det inte blir något? Nu har jag iallafall tingat en till hona och hoppas på att när den blir större ska kunna få en kull.

Annons:
Gronstedt
12/20/18, 1:31 PM
#1

Förmodligen blir det inget för att hon inte är en individ som passar att ha ungar.  Var det hon som var svårparad? Där har du förmodligen större delen av svaret.  

Var har du fått det ifrån att hon "vill" ha ungar?

Linnea0001
12/20/18, 1:35 PM
#2

#1 nej inte hon som var svårparad. Hon har varit skendräktig? och hon

Morötterna
12/20/18, 2:05 PM
#3

Vad är tanken bakom kullen och varför är det så viktigt att hon ”ska” ha kull när hon tydligt inte kan/vill. Bra att du inte försöker tvinga henne något mer.

Morötterna
12/20/18, 2:05 PM
#4

Vad är tanken bakom kullen och varför är det så viktigt att hon ”ska” ha kull när hon tydligt inte kan/vill. Bra att du inte försöker tvinga henne något mer.

Linnea0001
12/20/18, 2:11 PM
#5

#4 finns många tankar. Skulle bli en fin kull då mamman och pappan är utställda på 94 poäng. Tanken är då att behålla för att ställa ut.

Morötterna
12/20/18, 3:39 PM
#6

#6 sålänge föräldrar och hela stammen inte har defekter, visat aggressivitet, såklart att det fins en BRA tanke bakom kullen det vill säga inte för att jag vill ha ungar eller hon är så snäll osv. Men om honan går tom och är svårparad kan det vara att hon inte är en bra avels kanin. Tänk på att en hona kan få 10 ungar så att du bör ha några köpare om du nu inte har plats för många fler kaniner. Önskar dig lycka till med kaninen du tingat :D

Annons:
Linnea0001
12/20/18, 5:07 PM
#7

#6 går tom gör hon men svårparad är hon inte. Ja kaninen jag tingat är perfekt. Rätt teckning och fina föräldrar♥️. Har varit och tittat på henne och föll verkligen för henne. Så social hon var! Hoppa upp i knät på direkten även fast jag var helt ny.

Upp till toppen
Annons: