Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 997 ggr
tiger tok
12/20/18, 8:08 AM

Intressekoll kaninhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Tänkte bara göra en intressekoll på en av kaninerna efter som att vi funderar på att sälja honom, dyker rätt hem upp här och nu kan vi tänka oss att sälja honom. Namn: Lakrits Färg/teckning: silver svart Ras: gotlandskanin (utan stamtavla, men renrasig) Kön: kastrerad hane Ålder: ca 3 år Temperament: en mycket trevlig och social kanin, älskar att gosa och kommer gärna fram, han är van vid barn. Övrigt: ett krav till det nya hemmet är att han måste få stora utrymmen att röra sig på eftersom att han bor i stor utegård hos oss, ett liv i bur är alltså vad han/vi söker. Ett måste är också att han får sällskap av minst en annan kanin i det nya hemmet, eftersom att han bott själv hos oss ett kortare period just nu, och vi märker en stor skillnad, inte alls lika glad och lekfull som han brukade vara.

Annons:
rebeccaea
2/5/19, 7:36 PM
#1

Hej! Jag söker en kastrerad hankanin som vän åt min dvärgvädurshona Tekla. Hon är 5 år och har levt hela sitt liv med sin vän Torkel (Lejonhuvad dvärgvädur) som jag tyvärr fick avliva pga en tumör på halsen. Han blev 8 år. Nu är Tekla ensam och vi behöver hitta en ny vän till henne. Jag söker i första hand en redan kastrerad hane som är några år, i andra hand tänkte jag köpa en okastrerad och kastrera. Tekla bor vintertid i vårt stall i en box, där har hon en tvåvåningsbur men den står alltid öppen. På dagarna när inte hästarna är inne så får hon springa lös i hela stallet. Sommartid har jag burit ut dem till en stor betesbur varje dag och haft dem inne nattetid men min plan är att bygga en inhägnad där de kan vara dygnet runt. Jag vet inte hur det fungerar rent geografiskt, jag bor i Delsbo, Hälsingland. Vi tog över Torkel när han var 3 år och jag har haft kontakt med hans gamla ägare under de 5 år vi har haft honom, hon kan vara referens om det behövs. Med vänlig hälsning, Rebecca

tiger tok
2/6/19, 9:21 PM
#2

Åh vad kul! Låter ju toppen verkligen. Transport brukar gå att lösa för det mesta. Återkommer så snart som möjligt🙂

rebeccaea
2/12/19, 1:43 PM
#3

Hej igen! Jag undrar om ni har bestämt er för om ni vill sälja Lakrits? Jag har hittat några kaniner som söker hem via en djurförening men då är det en kastrerad hane och en hona som redan bor tillsammans. Jag önskar helst bara en kastrerad hankanin så att det inte blir dominans mellan honor. Därför hör jag av mig igen för att fråga vad du tror om Lakrits? Med vänlig hälsning, Rebecca

tiger tok
2/12/19, 6:33 PM
#4

#3 jag har skickat meddelande på pm:)

Upp till toppen
Annons: