Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 730 ggr
Malin.s
12/17/18, 9:47 PM

När vattnet fryser.

Hej på vintern fryser vattnet i skålarna och man måste byta vattnet ofta. Är det någon som har tips? på hur man kan få vattnet att frysa långsammare. Ska testa att ha en pingisboll i skålen sen(nån så att det hjälpte). Tacksam för svar!

Annons:
Drakellen
12/17/18, 11:46 PM
#1

Om du tittar på granngårdens hönsavdelning så finns det värmeplattor speciellt designade för precis det syftet. De är tillräckligt varma för att vattnet inte kan frysa men inte så varma att plasten skulle ens vara i närheten av att smälta. De är superbra och man slipper en massa extra jobb med att slå ut is och fylla på nya hela tiden.

Malin.s
12/18/18, 8:20 AM
#2

#1 hur mycket koster en ska testa om den inte är så dyr

[Svea&Sabina]2
12/18/18, 8:32 AM
#3

#2 Ungefär 300kr. Jag kollade precis

[Svea&Sabina]2
12/18/18, 8:34 AM
#6

Det funkar inte att länka, men du kan söka på "Värmeplatta" på Granngården

Annons:
tixEntry
12/18/18, 12:00 PM
#7

Vi har en sådan här: 

https://www.lantkompaniet.se/vaermeplatta-till-vattenautomat-30-cm-inkl-naetdel-24-v-vaermeplatta-28-w-voss-icefree.html

(väldigt lik den i #4) och den funkar jättebra! Gäller bara att ha sladden så kaninen inte kan bita på den.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[Svea&Sabina]2
12/18/18, 1:04 PM
#9

Vad spelar det för roll om vattnet fryser? Du behöver bara byta vatten minst 2 gånger om dagen. Kaninerna dricker när du byter. Jag går inte i skolan alla dagar så jag kan byta flera gånger om dagen, men om du går i skolan eller jobbar långa dagar så gör det inget om kaninerna är utan vatten i 6 timmar. Bara du byter på morgonen och ser till att dem dricker då och när du kommer hem och sedan på kvällen.

Malin.s
12/18/18, 3:25 PM
#10

#9 Jag tänkte ifall det finns något sett att hon kan få vatten även när jag inte är hemma men har ingen kontakt vid hennes bur så det blir ingen värmeplatta. Tack för hjälpen ändå. Får även jullov på torsdag så då kommer jag kunna byta vatten 3 - 4 gånger om dagen.

Villekaninen
12/18/18, 8:46 PM
#11

När du fyller på vatten kan du använda ljummet men enda behagligt vatten så fryser det inte så fort. Använder också pingisboll och det funkar bra 😉

Malin.s
12/18/18, 9:39 PM
#12

#11 brukar hälla i lite ljummet vatten men sen hörde jag nån som så att det fryser fortare så jag är lite osäker men ska testa med pingisboll när jag sitter en.😃

Villekaninen
12/18/18, 11:26 PM
#13

Jag är så snål och lat så jag orkade inte köpa pingisboll utan använder ett fiskeflöte vi redan hade hemma 😅

Annons:
Malin.s
12/21/18, 10:40 PM
#14

#13 😂

Upp till toppen
Annons: