Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 423 ggr
Idahamstern
12/15/18, 10:04 PM

Kissa i toaletten?

Hej! 🐰 Min kanin lär sig aldrig att hon ska kissa i toaletten, hon gör det överallt i buren. Vi har testat att lägga kisset i toaletten, men det funkar inte. Har någon något tips? på hur man kan lära sin kanin att kissa i toaletten?

Annons:
Villekaninen
12/15/18, 10:25 PM
#1

Prova att lägga en tidning där hon brukar kissa när den är blött lägger du tidningen under ströet i toaletten. Mocka sen ut buren och tvätta gärna med äppelcidervinäger som tar bort kisslukten 🙂

[Svea&Sabina]2
12/15/18, 10:43 PM
#2

Ingen av mina fyra senaste kaniner har blivit rumsrena hur mycket jag än tränar, så jag har inga tips? som funkar, för mig. Jag lägger bajs och kiss i lådan och städar ofta.

Morötterna
12/15/18, 11:35 PM
#3

Mina kaniner började att kissa och bajsa i ett hörn (har två men dem kissar/bajasae i samma O:) sen ställde jag en kattlåda (utan väggar) i det hörnet, sen nu om jag flyttar lådan fortsätter dem i lådan. Så jag har aldrig tränar, dem bara gör det i lådan helt frivilligt :) lycka till :))))

[Svea&Sabina]2
12/16/18, 8:13 AM
#4

Jag tränar inte mina kaniner till att gå på låda längre och därför lär dem sig inte, men jag ska börja med det igen :)

cissi_1993
12/16/18, 8:59 PM
#5

med mina 3 senaste kaniner har jag gjort samma sak när dom kommer till mig har jag strö i hela buren några veckor och då har dom ofta kissat i lite olika hör men sedan har jag tagit bort ströet i hela buren och bara ställt in katt toalåda med strö och när dom får komma tillbaka till buren ställer jag som direkt i toalådan. någon gång har dom under tonåren varit rebelliska och inte kissat på toan men då har jag bara börjat om och när tonåren är över har det inte varit några problem en så länge. 

köp dock en toalåda för katter har aldrig lyckats om jag ställt dit en såndär liten hörntoa dom säljer på djuraffären för kaniner. har man dessutom ett dollarstore i närheten kostar dom bara 70kr så värt.

Idahamstern
12/17/18, 6:43 PM
#6

Tack så mycket för alla tips?!

Annons:
Morötterna
12/17/18, 9:17 PM
#7

Min ena kanin fick inte plats i en från djuraffär till kanin, så vi köpte kattlåda. Det blev mycket bättre då. Och nu kan båda kaninerna gå samtidigt :D Jag har en katt låda som är väldigt enkel, inga höga kanter. Ser ut som en sådan man har till kattungar. Lycka till (:

Upp till toppen
Annons: