Beteende, hÀlsa och skötsel

Kissa i toaletten?

2018-12-15 22:04 #0 av: Idahamstern

Hej! 🐰
Min kanin lÀr sig aldrig att hon ska kissa i toaletten, hon gör det överallt i buren. Vi har testat att lÀgga kisset i toaletten, men det funkar inte.
Har nÄgon nÄgot tips pÄ hur man kan lÀra sin kanin att kissa i toaletten?

AnmÀl
2018-12-15 22:25 #1 av: Villekaninen

Prova att lĂ€gga en tidning dĂ€r hon brukar kissa nĂ€r den Ă€r blött lĂ€gger du tidningen under ströet i toaletten. Mocka sen ut buren och tvĂ€tta gĂ€rna med Ă€ppelcidervinĂ€ger som tar bort kisslukten 🙂

AnmÀl
2018-12-15 22:43 #2 av: Svea&Sabina

Ingen av mina fyra senaste kaniner har blivit rumsrena hur mycket jag Àn trÀnar, sÄ jag har inga tips som funkar, för mig. Jag lÀgger bajs och kiss i lÄdan och stÀdar ofta.

AnmÀl
2018-12-15 23:35 #3 av: Morötterna

Mina kaniner började att kissa och bajsa i ett hörn (har tvÄ men dem kissar/bajasae i samma O:) sen stÀllde jag en kattlÄda (utan vÀggar) i det hörnet, sen nu om jag flyttar lÄdan fortsÀtter dem i lÄdan. SÄ jag har aldrig trÀnar, dem bara gör det i lÄdan helt frivilligt :) lycka till :))))

AnmÀl
2018-12-16 08:13 #4 av: Svea&Sabina

Jag trÀnar inte mina kaniner till att gÄ pÄ lÄda lÀngre och dÀrför lÀr dem sig inte, men jag ska börja med det igen :)

AnmÀl
2018-12-16 20:59 #5 av: cissi_1993

med mina 3 senaste kaniner har jag gjort samma sak nĂ€r dom kommer till mig har jag strö i hela buren nĂ„gra veckor och dĂ„ har dom ofta kissat i lite olika hör men sedan har jag tagit bort ströet i hela buren och bara stĂ€llt in katt toalĂ„da med strö och nĂ€r dom fĂ„r komma tillbaka till buren stĂ€ller jag som direkt i toalĂ„dan. nĂ„gon gĂ„ng har dom under tonĂ„ren varit rebelliska och inte kissat pĂ„ toan men dĂ„ har jag bara börjat om och nĂ€r tonĂ„ren Ă€r över har det inte varit nĂ„gra problem en sĂ„ lĂ€nge. 

köp dock en toalĂ„da för katter har aldrig lyckats om jag stĂ€llt dit en sĂ„ndĂ€r liten hörntoa dom sĂ€ljer pĂ„ djuraffĂ€ren för kaniner. har man dessutom ett dollarstore i nĂ€rheten kostar dom bara 70kr sĂ„ vĂ€rt.  

AnmÀl
2018-12-17 18:43 #6 av: Idahamstern

Tack sÄ mycket för alla tips!

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.