Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 730 ggr
mimao
12/11/18, 2:50 PM

Gallerbitning

Min kanin biter på gallret. Jag tycker hagen är okej stor den har 14 kompostgaller och har massa inredning men min kanin biter på gallret ändå. Skulle man kunna pröva att ta på det - https://www.apotea.se/anti-bit-fooey-ultrabitter-spray-236-ml-för-alla-djurslag?gclid=EAIaIQobChMI3vvL6_SX3wIVxsmyCh3hpw5xEAQYASABEgLoAfD_BwE på gallret så det smakar äckligt där hon biter eller är det dumt? Jag kan skicka länken i kommentarerna

Annons:
MOJ
12/11/18, 3:19 PM
#2

Har han grenar att gnaga på? Han kanske är uttråkad? Du skulle kunna flytta hagen till en annan plats kanske? Jag flyttar mina kaniners Hage varannan vecka så att dom ska få nytt gräs samt varierande miljö vilket leder till att dom inte blir uttråkade. (:

mimao
12/11/18, 3:28 PM
#3

Jag kan inte flytta den för den har tak och har inget ställe att flytta den till, det är tre tjocka grenar med kvistar på i den det finns också tunnel, stubbe, hus och pallar finns det något annat jag skulle kunna lägga till😕

[Svea&Sabina]2
12/11/18, 3:44 PM
#4

#3 Det låter som att han har mycket att göra, men självklart vill han ha större yta och därför gnager han på stängslet. Min förra kanin gnagde på burgallret men när jag satte till en Hage på 3 galler så slutade han, så han var nöjd. Dock fick han vara frigående i hela huset dynget runt efter några veckor

tixEntry
12/12/18, 8:25 AM
#5

#3 Du skulle kunna ta ut henne i sele så hon får gå på en ännu större yta ibland :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

mimao
12/12/18, 8:30 PM
#6

Jag försöker få ut hon i sele ca 40 minuter varje dag iallafall men då vill hon in i hagen tillslut😅

Annons:
tixEntry
12/13/18, 11:25 AM
#7

#6 Har du provat att mer "träna" med henne? Att t.ex. springa upp för backar och hoppa banor tar mer energi än att bara vara i trädgården!

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

mimao
12/13/18, 7:08 PM
#8

Jaa vi hopptränar 1-2 gånger i veckan

Morötterna
12/14/18, 11:45 AM
#9

#8 har ni testat trick träning?

mimao
12/17/18, 7:31 PM
#10

Jaa vi gör det ibland men det är lite svårt när de är två för båda vill göra och så men hon tycker det är jättekul att göra när hon är själv

Morötterna
12/17/18, 9:09 PM
#11

#10 testa att göra en i taget, låt den ena vara i buren undertiteln. Lycka till :)

mimao
12/18/18, 5:19 PM
#12

De har varit ute nu sen klockan två och hon har inte tuggat något på gallret nu och lite igår, så det är väll kanske någon som hon växer ifrån😊

Upp till toppen
Annons: