Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 742 ggr
Nea00
2018-12-07 07:06

Hjälp med kaninhage!

Hej, inatt har det snöat som tusan! Jag har en Hage med kompistgaller med bärnät dom tak och nätet ligger ner över marken med alla kompostgaller välta…Kompostgallrerna står på lägsta höjd men jag skulle kunna bygga om den så att dem står på högsta kant vilket jag inte tror att kaninerna kan hoppa över. Men jag är orolig över rovfåglar osv…Och jag har inte dem tiden så att jag kan hålla uppsikt över dem varje dag. Hur skulle ni gjort? Hur gör ni nu?

Annons:
Nea00
2018-12-07 16:36
#1

Putt

[Avenbok]
2018-12-08 12:54
#2

Mina kaniner är aldrig ute i hagen när jag inte är där. Vi har mycket rovfåglar och lösspringande katter i området. På sommaren går dom i en stor betesbur med tak på dagarna. Men på vintern är dom i vinterburen större delen av dygnet, och i hagen en stund morgon och kväll när jag är ute, och ibland går jag med dom i koppel. Antingen får du bygga en stabilare utehägnad med tak eller så får du passa kaninerna när dom är ute. Det är många tamkaniner som blir dödade av rovdjur eller lösspringande hundar och katter. Och kompostgaller och bärnät ger inget skydd.

[Svea&Sabina]2
2018-12-08 13:13
#3

Jag har kompostgaller som tak och då kan inte snön resa ner hagen.

[Svea&Sabina]2
2018-12-08 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bilden kom inte med…!

Nea00
2018-12-08 15:05
#5

#2, jo för mig har bärnät faktiskt funkar bra. Ingen rymning och ingen katt, hund, fågel osv som har togit sig in :).

Upp till toppen
Annons: