Annons:
Etikettallmänt
Läst 510 ggr
Linnea0001
2018-12-05 19:06

Söker kanin

Jag har precis fått ja att få köpa den här kaninen av mina föräldrar men hon svarar inte. Ärret någon av er som har en zobel kanin? Eller hon skriver att det är en siames. Men det spelar ingen roll ifall det är siames. Helst någon lite mindre ras och gärna en hona.

Annons:
Calcifer
2018-12-05 19:14
#1

Hur länge har hon inte svarat? Kan ju helt enkelt vara så att hon har mycket att göra och att det dröjer lite.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

silverfiisk
2018-12-05 19:25
#2

Du kanske behöver ha lite tålamod och vänta några dagar:) Jag tror precis som Calcifer att det kan vara så att hon är upptagen och därför inte har tid att svara på en gång.

Har du fått tillstånd att publicera bilden här? Om inte så bör du ta bort den då det är olagligt att använda andras bilder utan tillåtelse.

Linnea0001
2018-12-05 19:49
#3

Oj nej! Det har jag inte! Hur tar jag bort den! hJÄLP!

Calcifer
2018-12-05 19:51
#4

#3 Klicka på "hantera" som dyker upp när du har datormusen över ditt inlägg, syns nere till höger av inlägget. Sedan kan du helt enkelt ta bort bilden. Men du måste göra det inom en timme av att du först skrev inlägget, annars måste du kontakta värd eller Medarbetare och be dem göra det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Linnea0001
2018-12-11 17:44
#5

Någon som har en kanin till salu?

Morötterna
2018-12-11 18:11
#6

#5 ta det lugnt, hitta rätt kanin till dig. Sök efter information om olika kaninraser du är intresserad av, sen när du hittat den så kan du söka efter uppfödare i ditt område. eller så kanske du vill ha en omplacering, då kan du söka i olika Facebook grupper skriv vad du har att erbjuda kaninen t.ex. hur den kommer bo och hur länge du kan vara med den). Du kan även kolla på djurchansen. Träffa kanin och se hur den är i hantering innan du köper den är ett tips? så du inte får en kanin du inte gillar. Lycka till och se till att ha alla saker innan du hämtar den (som är självklart men aja)

Annons:
CorneliaAndersson
2018-12-11 20:42
#7

Såja! Lugn nu :)

Att hitta rätt kanin kan ibland ta flera månader. Ibland har jag även fått vänta i lite över ett år för just rätt.

Fråga dig själv vad du söker. Söker du en lugn myskanin? En lite mer aktiv kanin? Hur liten? 2 kg? 4kg?

När du känner att du har svaren på dina egna frågor så kan du fråga andra om de vet någon ras som stämmer in på det du söker. Kolla sedan uppfödare av rasen.

Om det inte är någon speciell ras, så fråga om någon uppfödare annars har kaniner som uppfyller dina önskemål.

Därefter kan du jobba vidare på vilken kanin du vill ha exakt!

Lycka till! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: