Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 473 ggr
[Jbgs]
12/4/18, 11:22 PM

Pellets

Hej hur mkt pellets bör en kanin ha om dagen? Rädd jag ger för lite, hur gör ni ? Det gäller en dvärg vädur.

Annons:
Vaniljmuffin
12/4/18, 11:33 PM
#1

Dom kan klara sig utmärkt även utan pellets, många ger inte alls. Så länge inte kaninen växer åtminstone, värre att ge för mycket! Hur mycket ger du och hur gammal är kaninen?

Arcade-Foodie
12/5/18, 1:12 AM
#2

Jag ger min dvärgvädur 1 msk pellets och det räcker väldigt bra. Han håller sin vikt utan problem ^-^ Det är större chans att man ger för mycket än för lite.

[Svea&Sabina]1
12/5/18, 8:40 AM
#3

Mina dvärgvädurar får 2 msk var på kvällen och min hoppkorsning får 2 msk på kvällen. Jag vet inte hur mycket dem ska ha men jag ger så mycket i alla fall :)

[Svea&Sabina]1
12/5/18, 8:41 AM
#4

Jag kanske går ner till 1 msk var till dvärgvädurarna för att dem tränar inte och behöver inte lika mycket som min hoppkanin.

tixEntry
12/5/18, 3:08 PM
#5

På sommaren ger jag mina ungefär 1 msk, på vintern 2, för de äter mycket mer grönt på sommaren och ska hålla värmen bättre på vintern. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[Jbgs]
12/6/18, 8:09 AM
#6

Tack för svar ! Jag ger 1 1/2 msk om dagen. Då verkar det ju va rätt ok då. Men han är helt galen i pellets, å skulle säkert kunna sätta i sig mkt mer

Annons:
tixEntry
12/6/18, 2:50 PM
#7

#Ja, jag hade kunnat äta en hel tårta, men det är inte bra för mig. ;)

Pellets är väl egentligen bara som en säkerhet för att kaninen får i sig allt den behöver. Om den äter ordentligt med hö, får grenar att gnaga på och lite grönsaker och örter ibland så behöver den troligtvis inte pellets. Men de tycker det är väldigt gott, och så länge det bara är lite skadar det inte. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: