Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 959 ggr
Travis D
12/4/18, 10:46 PM

Utebur inne?

Jag har bestämt mig för att ha en ute bur inne (då dom är större)men jag undrar vart man kan köpa stora och bra burar till ett bra pris? Max storlek på burarna är; Längd: ca 180-190 cm Bredd: 85 cm Höjd: typ 2,3 meter Vart kan man köpa stora och bra uteburar som passar? Finns det något för under 1000kr tror ni? Eller något bra märke? Vi vill liksom inte betala 1500kr för en bur.. (när det finns lika bra och fast billigare) Något ställe ni rekommenderar? Ser gärna att den är gjord av trä ich har golv. 😊 begagnat är okej,

Annons:
Travis D
12/4/18, 10:49 PM
#1

Inga kommentarer om Hage önskas då det inte är en Hage jag söker.

[Svea&Sabina]1
12/5/18, 9:06 AM
#2

Har du kollat på blocket? Där finns det många uteburar :)

Agnes.stoltzz
12/5/18, 1:47 PM
#3

Bygg en själv. Svårt att hitta en stor bur till ett bra pris

Calcifer
12/5/18, 1:55 PM
#4

Jag har kollat runt mycket om burar och ingen utebur som följer dina önskemål kostar under 1000:-.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
12/5/18, 2:09 PM
#5

Jag förstår att du inte vill betala en bur för 2000kr, men det finns inga nya burar under 1500kr. För att få en billig stor bur får du antingen köpa en begagnad från tex blocket eller bygga egen. Kanske svårt att bygga bur om man bor i lägenhet och kanske inte har tillgång till garage?

Travis D
12/5/18, 2:39 PM
#6

#5 vi har ett slöjdrum som vi får använda (som alla som bor här har fritt fram att används) vi får kanske bygga en egen då., är det bäst att bygga egen eller köpa en innebur och ha Hage till som dom kan gå i hur dom vill? (Dom kommer oavsett få komma ut i Hage när jag är hemma)

Annons:
[Svea&Sabina]1
12/5/18, 2:45 PM
#7

#6 Det lättaste är att ha en innebur med en Hage kopplad till. Annars kan ni bygga en.

Maleficum
12/5/18, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

När jag bodde i lägenhet hade jag ett kort tag kaninerna i en hemmagjord bur utan IKEAS Ivar hyllsystem och kompostgaller.

Efter flytt så gjorde vi om den lite (bla målade hyllplanen med tjära så de tål fukt bättre) och jag hade kaninerna ett tag i buren på altanen (tills saker var mer fixade och en flytta in för att gå lös inomhus och honorna igen kunde gå löst tillsammans ute).

Nu använder jag hyllorna som hyllor i min bod istället men har kvar alla delar så kan när som helst bygga ihop den igen om det av någon anledning skulle behövas.

Använde mig själv av hyllplanen som är 89cmx50 cm och hade två på bredden och djupet (så buren blev 1 m djup och ca 180cm bred) plus ett som hylla för kaninerna att sitta på. Eftersom stöden är samma så kan man ju variera hyllplanen och bygga ihop en bur i den storlek man vill ha och man kan placera hyllorna så kaninerna kan hoppa mellan våningarna och samtidigt sätta dem så man kan ha kaninerna separerade.

Brukar finnas dem som säljer delar på Blocket om man inte vill köpa allt nytt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: