Det är bara till besvär att ha kaniner just nu. Dörrar på burarna går sönder, för små burar och allt sväller av fukten. Dörren på inhägnaden måste jag ta i med all kraft för att få upp den och dörrarna på burarna måste jag slå upp med en hammare. Dörren till huset, där dem ska ha det varmt, gick sönder idag. Jag städade buren och behövde slå upp dörren med en hammare och då gick allt sönder. Brädorna som håller ihop hela dörren gick av och den buktar utåt. Jag kan få igen dörren lite så att det inte regnar in, men det är 3cm glipa öppet. Vi har inget material för att bygga en ny dörr idag, så dem får ha utan dörr några dagar. Jag vet inte hur vi ska bygga en bra dörr som inte sväller eller kommer in blåst. Hur har ni byggt era dörrar till huset?
Zingo har fortfarande en liten bur (laglig) och får sitta i den hela dagarna eftersom det bara regnar dygnet runt. Jag tänkte ta in honom i mitt rum idag men jag hade annat att göra. Han kan inte vara i hagen när det regnar och är lera. Han kan inte vara på altanen för han hoppar över staketet och vi kan inte gå i sele för så halkar jag direkt och han är besatt av honorna och vill bara springa hos dem och det är en flod av lera runt inhägnaden. Han får självklart komma ut i hagen när det inte regnar, men det har regnat varje dag nu. Men imorgon ska det sluta regna och då får han komma ut. Min pappa vill inte bygga en bur nu eftersom jag inte har pengar till det och han orkar inte. Vad ska jag göra?
Jag vill inte att ni skriver att han måste få komma ut ur buren flera timmar om dagen, för det vet jag. Men det är inte lättaste att fixa.
Som ni vet är mina honor väldigt sprattliga och "jobbiga". Jag orkar inte ens träna dem längre för jag kan knappt klappa dem längre och orkar inte ägna mer än 30 minuter till dem varje dag eftersom jag oftast inte ens kan klappa dem. Jag har flera gånger övervägt att sälja dem för så att dem kan komma till en person som vill och orkar träna dem. Men självklart vill jag inte sälja dem för dem betyder mycket för mig.
Jag vill inte ha hat för detta! Skriv inte om du ska komma med negativa kommentarer för det är det sista jag behöver. Jag vill ha tips och trix för att få det bättre med kaninerna och burarna. Jag behöver push och hopp.