Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 478 ggr
Malin.s
12/2/18, 10:52 PM

Hoppövningar

Hej,jag undrar om nån har någon/några bra hoppövningar gärna för att få en kanin lite snabbare. (Det måste inte vara just hoppövningar)(man får gärna skriva flera styckna) :)

Annons:
Morötterna
12/3/18, 7:24 AM
#1

Stutts, trappor eller backar (styrka,) Stutts är bra om man vill få kaninen snabbare. (Länkar video när min ena kanin hoppar studs, dem är inne därav hoppar dem på matta)

Morötterna
12/3/18, 7:24 AM
#2
Malin.s
12/3/18, 7:53 AM
#3

#2 tack ska testa om det funkar

Nea00
12/3/18, 8:13 AM
#4

Om kaninen stannar mellan hindrena så kan man lägga en stege på marken. Det blir alltså som låg stuts som KAN vara bra :). Men annars håller jag med #1.

Morötterna
12/3/18, 9:07 AM
#5

Alla kaniner behöver olika stora ”längder” mellan hinderna, eller inte alla men ni fattar (: #4 det kanske blir för små mellanrum eller för stora med stege, eftersom kaninen bara ska ta ett skutt mellan hinderna.

Nea00
12/3/18, 1:23 PM
#6

#5, det KAN det bli. Men stegen är med och driver kaninen så att den lär sig att inte stanna mellan hindrena. Det brukar inte bli för små eller för stora steg då vissa kaniner kan anpassa sig riktigt bra efter olika längder :)

Annons:
Malin.s
12/3/18, 5:01 PM
#7

#4 ska testa om 30 min skriver Hur det gick. :)

Malin.s
12/3/18, 5:02 PM
#8

#5 vi får se ska testa snart :)

Malin.s
12/3/18, 10:04 PM
#9

Skrev innan men det verkade inte komma upp så jag skriver igen… Det gick super bra, hon stannade nån enstaka gång (hoppade ca 5 gånger)men annars hade hon att bra flyt.(pratar om studs) Gick också upp för en trappa 5 gånger men det hade jag gjort innan så hon var van. Har tyvärr ingen backe men trappor funkar. Ska till mitt landställe i helgen(troligtvis)o hon ska med för första gången ska testa lite studs då. Skriv gärna mer hopp övningar :)

Upp till toppen
Annons: