Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 473 ggr
Tessiirene
2018-11-19 08:23

Kanin äter inte hö

Hej! Min kanin har problem med sina kindtänder och veterinären tror att dom inte slits för att han inte äter hö. Han är en väldigt hungrig kanin efter allt annat än hö. Vet int vad jag skall göra för att få han och äta hö igen. Några tips?? Har testat på att gömma riven morot bland höet men det fungerade inte. hoppas att nån av er har tips? som kan hjälpa för har int pengar att springa till veterinären och det är ju int bra för han heller.. Tack för alla svar!

Annons:
Travis D
2018-11-19 11:13
#1

Erbjud bara hö då kommer väl han äta tillslut?

Vaniljmuffin
2018-11-19 13:21
#2

Har du testat olika sorters hö?

tiger tok
2018-11-19 13:52
#3

Ge bara hö och vatten till honom så kommer han äta, om hans kindtänder inte redan växt sig för långa, för då kan det vara så att han inte kan/det gör ont att äta. Ta honom till veterinären och kolla så kindtänderna är bra, är de det så tar du bort all mat utom hö och vatten, han kommer börja äta höet då.

Maleficum
2018-11-19 23:34
#4

Testa olika sorters hö, alfalfa hö tex är oftast en favorit och kan vara ett tips? att börja med och sen blanda ut med andra sorter (finns havrehö tex) Oxbow har massor av olika sorters höer!

Sen kan ju färska grena kanske vara intressant också?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nea00
2018-11-20 07:38
#5

Min kaniner äter inte sitt hö för att dem får vara ute i en grön Hage varje dag, dem får pellets på morgonen, dem får morot och knäckebröd ofta (vet att man inte ska ge för mycket!). Så dem tar det goda först

Upp till toppen
Annons: