Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 513 ggr
Arcade-Foodie
11/18/18, 12:26 AM

Sätta ihop kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp hur man sätter ihop kaniner, har läst på massor hur man gör och kollat videor men är extremt osäker, då jag har aldrig sättet ihop kaniner innan. Idag råkade min lilla dam och hane träffas, lilja tvättade honom och de myste bredvid varandra i en halv timme. Var sedan tvungen att sära på dom, då lilja var påväg att bita lilla herren Toste. Det har blivit framsteg med hur de beter bredvid varandra åtminstone, första gången började de slåss direkt när de träffades och Toste var livrädd för henne. Och jag var också rädd, då Toste började skrika extremt högt då. Men det har gått en månad sen dess. Hur brukar ni göra när ni sätter ihop kaniner, vet mycket väl om att det kommer bli slagsmål mellan dom. Ska jag ens försöka sätta ihop dom. På bilden är från idag när de stötte på varandra.

Annons:
crystalguurl
11/18/18, 12:35 PM
#1

När du sätter ihop kaniner är det bra att de är tillsammans från den stund de träffas om det fungerar, än att sära på dem igen vilket gör att de kommer behöva bestämma rangordning/bråka varje gång.

När jag satt ihop mina kanier lät jag dem bo med kompostgaller emellan i en stor bur så att de såg/luktade och blev vana med varandra, hade även toan bredvid.  Sedan bytte jag sida varje dag i ca en vecka så att det blev som att de delade revir.

Sen satte jag ihop dem i snickebon där ingen av dem hade revir, de hade en toa med hö och vatten och kunde då fokusera på maten lite mer än att bråka. De jagade självklart varandra samt red, men kom sedan överrens och putsade varandra. Satt kvar vid dem i någon timma så de inte började bråka.

O du har tålamod och tiden kommer nog vilka kaniner som helst gå ihop! Men vissa kaniner funkar inte heller tillsammans.

Lycka till!


Arcade-Foodie
11/18/18, 6:25 PM
#2

#1 Tack för tipsen, ska sätta ihop dom vid jul då jag har flera dagar ledigt. Hoppas att det går bra ^^

crystalguurl
11/18/18, 7:02 PM
#3

Inga problem, lycka till!


Upp till toppen
Annons: