Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 295 ggr
jennywaite
2018-11-15 07:21

Gallerbitande

Min kanin som är 4 månader gammal biter på gallret av sin bur och vill verkligen göra någonting åt det. Han är ute ur buren från runt 4 på eftermiddagen till 11-12 på natten varje dag, under dagarna är jag I skolan och problemet med att fixa så han har mer rum är att jag blir väldigt oroad eftersom Han älskar att hoppa upp på saker och ibland fastnar han på olika ställen. Vill bara lägga till att han inte är kastrerad än men jag åker till veterinären på måndag för att fixa det. Kommer kastreringen att hjälpa eller kommer han att fortsätta?

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-11-15 07:42
#1

Min förra innekanin gnagde på gallret och slutade inte fast att han fick grenar osv, han ville ut. Jag satt en filt över där han gnagde och då slutade han. Senare fick han en Hage och kunde gå ut ur buren dygnet runt och sedan var han frigående i hela huset dygnet runt.

MOJ
2018-11-15 07:46
#2

Kan ni inte ha en Hage eller ett rum till honom istället för en bur? Då skulle han nog inte bli lika uttråkad. (:

Morötterna
2018-11-15 08:03
#3

Min kanin gjorde också det, men sen flyttade jag buren till förrådet från mitt rum så hon fick ha släckt 20:00. Då slutade hon.

jennywaite
2018-11-15 14:18
#4

Jag har en Hage som jag under natten koppar till hans bur eftersom om någonting händer kommer jag att höra eftersom han bor I mitt rum, jag blir bara nervös gällande idén att han skulle kunna göra sig illa när jag är I skolan. Har då buren öppen 16–17 timmar varje dag eftersom jag är I skolan resten av timmarna

MOJ
2018-11-15 17:20
#5

#4. Okej det låter ju bra. Detta kanske är ett konstigt tips? hahah men när jag hade kaninerna i mitt rum så hade jag träskivor runt min säng och sedan en Hage kopplad till sängen. Så dom hade en Hage utanför sängen men även tillgång till utrymmet under sängen. Detta tyckte dom var jätteroligt eftersom att det var trångt och mörkt. Dom gjorde massa glädjerus och hade aldrig tråkigt. Ett annat förslag är att köpa eller adoptera en kompis till honom, då brukar dom inte bli lila uttråkade. (:

Upp till toppen
Annons: