Annons:
Etikettallmänt
Läst 742 ggr
[Svea&Sabina]1
2018-11-14 16:42

Bygga hinder

Hej! Jag ska bygga ett nytt hinder men är osäker på vilket. Det lutar mot X:et eller V:et. Jag ska börja redan ikväll för vi har allt material förutom nya bommar hemma. Jag kommer att lägga upp hur jag gör, så ni får hänga med på mitt bygge :) Jag ska bygga helt själv då min pappa ska på middag, så jag får se hur det går haha :D

Annons:
Morötterna
2018-11-14 17:03
#1

Vad kul (: vilket material använder du?

[Svea&Sabina]1
2018-11-14 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag glömde lägga in bilder men nu har jag sågat ut första x:et, jag ska sätta ihop det först för att se så att det blir okej.

[Svea&Sabina]1
2018-11-14 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ena x:et är klart! Det blev lite mindre nedtill men det märks nog inte :)

[Svea&Sabina]1
2018-11-14 18:06
#4

Självklart ska jag fästa plattor, men jag ska göra klart båda x:en först

[Svea&Sabina]1
2018-11-14 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Båda är klara, nu ska jag bara sätta fast plattor och resten får jag göra imorgon :)

[Svea&Sabina]1
2018-11-14 20:09
#6

Det blev inte som jag tänkt mig.. jag handsågade för jag ville inte använda elsåg på kvällen, så det blev snett med bottenplattorna. Och det gick inte att skruva de andra hindret, det var konstigt för jag kunde inte skruva i någonting, skruvarna gick inte igenom. Jag mätte inte hindren rätt för det finns ingen beskrivning på internet, så det är fel höjd. Jag ska nog göra om hindren och göra allt ordentligt med min pappa.

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-11-15 13:52
#7

Jag blir galen!! Jag fattar inte hur man bygger x:et. Det står inga mått någonstans! Antingen blir x:en för korta eller för långa och står inte rakt. Har ni ritning på x:et? Jag har slösat alla plankor, finns inga kvar.

[Frida Rydberg]
2018-11-15 18:14
#9

Jag vet inte exakta mått på träbitarna, men xet från libra artic har översta märlorna på gissningsvis 48 cm höjd så att det med bom i blir 50 cm (och stödet ytterligare minst 5 cm högre än var bommen ligger) Märlan som sitter där de två delarna möts sitter så bommen hamnar på 30 cm höjd. Från innerkanten på ena översta märlan till innerkanten på den andre är det 31 cm om jag inte minns fel. Utifrån de måtten borde det gå att försöka sig fram. Det behöver ju dessutom inte bli exakt, huvudsaken är att det kan stå på ett vettigt sätt.

Upp till toppen
Annons: