Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 615 ggr
pinox
11/11/18, 5:33 PM

Kanin som bajsar överallt

Hej! Jag har en hona på 5 månader, hon är en blandning av holländare och dvärgvädur. Under tiden jag har haft henne så har hon varit jätteduktig att gå på pottan, hon kissar alltid där men hon bajsar lite överallt. Jag har hennes höhäck ovanför pottan. Jag är också emot att ha djur i bur och har henne därför löst, men problemen har börjat. Hon biter i saker så som en kanin vanligtvist gör, på mattor, på sängkläder med mera. Men hon har en gång tidigare också kissat i min säng, och nu så bajsar hon i den. Jag försöker upprepade gånger bära henne till pottan men hon upprerar samma sak gång på gång. Vad kan jag göra? Finns det någonting jag kan göra? Någon som har tips? och knep? Jag börjar bli otålig och det känns inte kul, hon trivs att vara i min säng och hon trivs att vara lös så det skulle kännas synd att ta det ifrån henne.

Annons:
ajanki
11/11/18, 5:43 PM
#1

Stäng dörren till ditt sovrum. Hon behöver inte vara överallt.

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 5:59 PM
#2

Min förra hane kissade, bajsade och skvätte överallt och han var frigående i hela huset dygnet runt. Jag fick städa minst 10 gånger om dagen. Tillslut orkade vi inte så han fick ha ett eget rum, men han förstörde hela rummet och skvätte ner allt och bet sönder väggarna eftersom han inte hade så mycket att göra där. Vi bytte tapeter och tyvärr sålde vi honom, dock inte pga att han bajsa och kissa överallt, utan för att han inte hade det bra här för att min familj matade honom HELA tiden. Jag sa till dom flera gånger om dagen, men tillslut kände jag att han kan få ett bättre hem. Nu bor han på landet och har förhoppningsvis superbra!

Upp till toppen
Annons: