Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 549 ggr
alice_holmberg
2018-11-11 14:24

Bygga egen utebur

Morsning Korsning 🙂

Jag tänkte bygga en egen utebur till min kanin som han kommer använda på sommaren, då han bor inne på vintern och på sommaren ibland ute beroende på väder. Jag tänkte att buren ska vara ca 200x80 cm. Tycker ni att detta är ett bra mått? Buren ska vara en tvåvåningsbur, men övervåningen kommer att vara lite mindre än nedre våningen. Sen kommer han även ha en Hage som sitter ihop med buren som är ganska stor som han får vara ute i när vi håller koll. Hans utebur vi har nu är köpt på zooplus.se och är B 175 x D 70 x H 110 (tvåvåningsbur). 

Vad tycker ni om att bygga en egen utebur? Min pappa kommer att hjälpa mig och han har byggt många andra grejer förut så han vet hur man gör. Är måtten bra? Går det ens att bygga en egen bur med två våningar?                                                           Jätteglad om någon vill svara och hjälpa mig 🙂

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-11-11 14:28
#1

Jag har köpt en ny kanin som är en hoppkorsning och just nu har han en pyttelitenbur, den är 130x100x60, men vi ska bygga en större någon gång. Min pappa har inte tid/ork att bygga en större bur, så han får bo i en olaglig bur ett tag. Jag vill också ha tips? på burar som man kan bygga eller se bilder på era uteburar.

MOJ
2018-11-11 14:55
#2

Jag tycker att det är för liten yta för en kanin att vara i större delen av dygnet. Varför kan kaninen inte ha tillgång till hagen dygnet runt? (:

Fridaaaa
2018-11-11 15:10
#3

Hade byggt större, om ni kan :) Men beror med på vad det är för kanin. En hermelin är ju skillnad mot en 5-6 kg kanin. Kaniner har mer nytta av enplans än uppdelat på 2 plan

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Svea&Sabina]1
2018-11-11 15:18
#4

Buren till mina honor är L190cm B75 och det är stort. Men dem har tillgång till en inhägnad dygnet runt, men hela sommaren var dem i buren och fick komma ut i Hage hela dagarna.

Fridaaaa
2018-11-11 15:29
#5

180x120 är min utebur, tycker jag är bra mått :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nea00
2018-11-11 21:25
#6

Ja man kan bygga en tvåvåningsbur. Och måtten är väl bra :).

Annons:
Upp till toppen
Annons: