Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 727 ggr
Vaniljmuffin
11/6/18, 9:11 PM

Kissar överallt!

Timjan har aldrig kissat utanför sin låda annat än en gång förut. Nu kissar hon precis överallt, vi köpte mattor för vardagsrummet så hon skulle få springa av sig och hon har varit i soffa och säng och varit sååå duktig. Men sen hon kände doften av den nya kaninen i söndags så har hon kissat på mattan, på golvet, på mig, på en kudde och nu i buren på sin filt på 3 ställen och på sitt hus på 2 ställen och i en transportbur…. hon har suttit bur mot bur med den nya kaninen idag och lugnat ner sig något som det verkar. Ville släppa ut henne för åtminstone liiiite Motion idag, (hon som vanligtvis är typ helt frigående) och fick ta bort varenda matta, spärra av där vi har sängen och nu får hon halka runt på hårda golvet idag. Känner mig så sjukt taskig men jag kan inte tvätta alla stora mattor för att hon vill kissa överallt! Vad ska jag göra? Varför gör hon såhär? (Fick veta idag att det är en hon, inte en han…)

Annons:
Vaniljmuffin
11/6/18, 9:31 PM
#1

Hon är 6 månader ganska exakt ska tilläggas. Är det bara kastrering som kan hjälpa?

Nea00
11/6/18, 10:24 PM
#2

Kastrering skulle hjälpa, ja. Nu är hon ju inte van med doften av den nya kaninen osv, så det är därför hon kissar överallt. Hon vill markera sitt revir

Vaniljmuffin
11/7/18, 7:41 AM
#3

#2 men tror du hon slutar när hon vant sig? Eller måste jag skynda på att få till en kastrering på henne? Skulle ju kastrerat "honom" igår haha då vet insåg att det var en liten tjej istället!

Nea00
11/7/18, 8:19 AM
#4

#3, hon är ju inte van vid lukten, så hon kan sluta att kissa när hon har vant sig men det är inte säkert

Vaniljmuffin
11/7/18, 8:28 AM
#5

#4 tror även hon är i sin första ordentliga brunst nu, åtminstone som är tydlig. Haha hon morrade lite när hon fått sin sallad idag så jag skulle låta henne behålla den! Men bokade kastrering i slutet på november iallafall, så förhoppningsvis blir hon bättre efter det!

Nea00
11/7/18, 8:28 AM
#6

#5, super!

Annons:
Upp till toppen
Annons: