Annons:
Etikettallmänt
Läst 1046 ggr
[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:13 PM

Hundkoja

Hej! Jag har två stycken dvärgvädurar som bor i en inhägnad på 6,6 kvm. Dem har inget vindskydd men det ska vi fixa med plats på halva inhägnaden. Dem har en stor bur i inhägnaden som jag skulle behöva ha till min nya kanin. Vi har en hundkoja som mina dvärgvädurar skulle kunna ha som bur i inhägnaden, men det är låg och vi skulle behöva ställa den på tegelstenar eller bygga på ben. Golvet i hundkojan är det glapp mellan brädorna och då kommer det in vind underifrån, men det skulle vi kunna fixa med frigolit. Jag undrar om jag kan använda en hundkoja till mina kaniner eller blir det för kallt? Kojan är inte insolerad men jag kan proppa med halm och sätta frigolitskivor på utsidan. Inhägnaden står under bar himmel (lägger in bild). Kan jag använda hundkojan till kaninerna tills vi fixat en ny bur? Jag lägger in en bild på inhägnaden och hundkojan när jag byggt ihop den.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:14 PM
#1

Här är inhägnaden.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:14 PM
#2
[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:14 PM
#3

Här är en bild på inhägnaden.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

:)

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:49 PM
#5

Mina kaniner kommer få ha hundkojan, men då måste vi fästa frigolit på insidan för att det ska bli insolerat och inte komma in vind. Det går inte att fästa på utsidan. Men hur gör vi om dem gnager på frigoliten? Min förra kanin (innekanin) låg i hundkojan en hel dag i minusgrader och han verkade inte frysa, men då hade vi frigolit på insidan som en fyrkant och massor med halm. Vi måste fästa frigoliten med spikar, så om kaninerna gnager så kan dem komma åt spikarna. Men jag får se till så att dem inte gnager på frigoliten och om dem gör det får vi ta bort frigoliten.

Nea00
11/6/18, 2:22 PM
#6

Kan du lägga in en bild på hundkojan?

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/6/18, 2:26 PM
#7

#6 Jag måste bygga hundkojan i inhägnaden för den kommer inte in genom dörren annars, men jag kan lägga in en bild när den är isär. Kanske hittar en bild på google

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hundkojan liknar den här, men utan vattenskål och vår är större.

Nea00
11/6/18, 4:26 PM
#9

Den kan du ha till dina kaniner! Mycket halm i huset :).

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 4:42 PM
#10

#9 Bra!

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 4:57 PM
#11

Är det bättre om kaninerna får den lilla buren och hundkojan? Då har dem ju två ställen att vara på :)

Nea00
11/6/18, 5:14 PM
#12

#11, det blir bra! Ge den lilla buren och hundkojan till Svea och Sabina. Också får den nya kaninen den stora buren som är i ingängnaden!

Upp till toppen
Annons: