Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 514 ggr
The_rabbit_hacce
2018-11-03 19:59

Hjälp!!

Min kanin äter MASSOR med hö! Har en hö ”uppsättning” och där får plats ca 1 liter hö. Han har alltid tillgång till de så jag får fylla på ca 4-10 gånger per dag.. är detta normalt? //Vitcheks hane på ca 4 månader

Annons:
Namiko
2018-11-03 22:04
#1

Kaniner äter mycket hö, växande kaniner äter ännu mer enligt min erfarenhet. Skaffa en större höhäck så han inte riskerar att gå utan mat om du inte är där och kan fylla på hela tiden. En liter åt gången är väldigt lite och kan gå åt snabbt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Arcade-Foodie
2018-11-03 23:51
#2

Det beror på hur stor din kanin är och dens slutstorlek. Min dvärgvädur (över 1,5kg) fyller jag höet 2-3 gånger dagligen, min franskvädur har en jättestor cykelkorg som höhäck o fylls på 1 gång om dagen medan min hermelin (under 1 kg) får påfyllning av hö två gånger i veckan. Så storlek och vikt utgör en stor roll på hur mycket hö man får ge och man kan behöva anpassa ens Höhäck efter det. Det är bara bra att din kanin äter hö, vilket är väldigt positivt. Kanske skaffa en större Höhäck till din kanin så du inte behöver fylla på så ofta.

Upp till toppen
Annons: