Annons:
Etikettallmänt
Läst 465 ggr
Linnea0001
2018-11-03 19:56

Ställa ut kanin

Jag skriver rätt många inlägg men jag älskar att höra era åsikter! Här kan man alltid diskutera till skillnad från mina kompisar som blir irriterade… Aja iallafall är jag väldigt intresserad av att ställa ut kaniner för att så småningom kanske ta en kull, vi får helt enkelt se hur det känns. Jag har ju ingen kanin jag kan ställa ut så det är ju verkligen svårt att säga men vill börja föda upp för utställning. Men hittills har jag förstått att man måste ha stamtavla för att få ställa ut. Men så mycket mer har jag inte förstått. I hoppning måste ju kaninen vara med i en klubb hur är det med utställning? Min kaninhona som jag kan få stamtavla på har stor dubbelhaka så jag antar att jag inte kan ställa ut henne eller? Finns det några ”prova på” utställningar? Kostar det och hur mycket i så fall? Ifall jag inte kan ställa ut min älskade Smurfan hur går jag tillväga då? Hennes dubbelhaka känns inte som om den vill försvinna direkt. Jag vill gärna testa lejonhuvade kaniner men det finns inga i södermaland vad jag hittat eller utanför med stamtavla känner ni till någon? När får jag ställa ut, måste kaninen vara ett visst antal månader? Ifall ni har tid får ni gärna förklara hur det går till på utställning.

Annons:
Morötterna
2018-11-03 20:49
#1

Kaninen måste inte ha stamtavla, iaf inte i mitt län. Här finns det keldjursbedömning (ställer inte ut men är påläst ändå), det kan vara blandras men den ska alltid vara i fin form, inte fälla och ha fint bett. Tror det kostar runt 400kr/år (medlem) och typ 40kr/kanin. Testa på hödiet om FU ger kaninen pellets.

Linnea0001
2018-11-03 21:22
#2

#1 vart bor du?

Morötterna
2018-11-04 09:17
#3

Uppsala län ULKAF

Suns Hoppkaniner
2018-11-05 19:56
#4

Man kan ställa ut kaniner även fast den har dubbelhaka, när jag var på utställning hade en kanin med dubbelhaka fått 93 p tror jag

Linnea0001
2018-11-05 20:11
#5

#4 fast min kanin har en enorm

Upp till toppen
Annons: