Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 2900 ggr
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 2:08 PM

Kaninbur tillräckligt stor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska köpa en hoppkorsning/harkorsning, men vi har ingen bur och hittar ingen. Nu hittade jag en bur på sphock för 300kr från Fäboden. Det är deras egentillverkade bur. Är den tillräckligt stor för en hoppkorsning?

Annons:
Anonymamej
11/2/18, 2:14 PM
#1

Jag skulle nog säga för liten, vet inte riktigt hu stor din kanin är dock. Men jag skulle nog haft 80x120. Om du inte har kanin ute ofta förstårs. Men ska den va i buren ofta behöver du ha stor så den kan röra sig

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 2:39 PM
#2

#1 Kaninen kommer att få gå ut i sele varannan dag och Hage varannan dag. Om det är dåligt väder får han springa löst på altanen där buren står.

Chinesecrestedlover
11/2/18, 2:42 PM
#3

Hej!

Personligen tycker jag att den är alldeles för liten…men den kanske kan vara godkänd enligt L80 (de regler som man ska följa gällande burmått bland annat), beroende på hur stor din kanin är och hur högt i tak det är  inne i själva buren. 

Så stort som möjligt tycker jag och för mig så är det minsta jag skulle ha till en (skulle dock inte ha endast en kanin för jag anser att de ska vara minst två) eller två kaniner (dvärgkaniner då) 200x80 cm i bottenyta och detta med en stor Hage till som de kan vara i hela dagarna (absolut inte endast buren). 

De flesta burar man kan köpa är på tok för små och det bästa är definitivt att bygga själv så man kan ta till måtten ordentligt. 

Lycka till med kaninen! 

Mvh/Chinesecrestedlover

Linnea777
11/2/18, 2:47 PM
#4

Tycker den är alldeles för liten….

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:06 PM
#5

Jag tycker också att buren är för liten, men vi hittar ingen annan och min pappa vill inte bygga en. Kaninen kommer att få komma ut långa stunder varje dag. Vi ska fortsätta att leta efter en större bur, så han kommer inte bo i den hela livet. Vi har en stor bur till mina kaniner, men dem står i vinden, så dem behöver en rejäl bur. Jag kommer att köpa buren, men vi kanske kan byta så att mina kaniner får den lilla och den nya kaninen får den stora. Vet inte! Allt är så svårt.

Arcade-Foodie
11/2/18, 3:07 PM
#6

Buren är laglig men är för liten, om du kan göra så att din kanin ha Hage hela tiden skulle det fungera. Min innebur till min lilla hane är större än den buren och han blir ofta rastlös. När han är bara instängd under natten och biter på gallret, kan tänka mig att don kanin kommer ha mig energi än vad min innekanin, så rekommenderar en större bur eller ha tillgång till utevistelse hela tiden förutom på natten ^^

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:10 PM
#7

#6 Vi har en bur på 190x70x75 men den buren har vi i inhägnaden till mina dvärgvädurar och om mina kaniner skulle få den lilla buren så hade den varit liten även för dem eftersom att dem behöver ett stort hus att sova i och få plats med sina saker. Allt är såååå svårt!

MOJ
11/2/18, 3:12 PM
#8

Den är aldeles för liten att ha en kanin i hela dagar. Kan ni inte ha en Hage kopplad till buren?

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:15 PM
#9

#8 Buren ska stå på altanen och min pappa vill inte ha kaninen på altanen flera timmar. Han kommer att få komma ut i sele och Hage varje dag, så han kommer ju ut från buren.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:15 PM
#10

Evelina sommar har en harkorsning och han bodde i en mindre bur än vad denna är, så det borde ju funka?

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:19 PM
#11

Jag får panik! Ingenting funkar! Vi hittar ingen bur och min pappa har inte tid att bygga en, vad ska vi göra? Kaninen kommer att få komma ut flera timmar om dagen och vi ska köpa en större bur så fort vi hittar en.

MOJ
11/2/18, 3:19 PM
#12

Finns det ingen möjlighet att ha buren på gräset med en Hage till? Om inte, förklara för dina föräldrar att kaninen kommer att bli rastlös i den lilla buren. Om kaninen går ihop med dina andra två andra kan den väl bo med dom? (:

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:22 PM
#13

#12 Jag vet inte om kaninen är kastrerad och jag vill ha honom ensam för annars blir dem otama, precis som mina två honor har blivit.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:24 PM
#14

Som sagt kommer han ut ur buren ofta. Det finns ju faktiskt kaniner som har det sämre. Jag vet flera populära uppfödare och hoppmänniskor som har kaninerna i små burar och dem får komma ut i pyttesmå hagar någon gång i veckan.

MOJ
11/2/18, 3:26 PM
#15

jag skulle kastrerat kaninen och haft den tillsammans med dom andra. Om du tillbringar mycket tid med kaninen kommer den inte bli otam av att vara med andra kaniner. Dom allra flesta kaniner mår mycket bättre med sällskap.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 3:29 PM
#16

#15 Han bor ju själv har har gjort det hela sitt liv (tror jag), så det borde inte vara problem att han bor själv. Jaja vi kör på denna bur och fixar en större om han inte trivs.

MOJ
11/2/18, 3:30 PM
#17

#14. Att det finns andra kaniner som har det värre är inget argument för att hålla din kanin ensam i en liten bur majoriteten av dygnet.

MOJ
11/2/18, 3:41 PM
#18

Om du har läst på om harkorsning och hoppkorsning så vet du att dom är livliga kaniner. Han kommer inte må bra av att bo i den lilla buren.

Arcade-Foodie
11/2/18, 3:41 PM
#19

#14 du får se till att umgås mycket med honom, hade själv en kanin när jag var liten som var helt ensam ute . Även fast han aldrig varit med andra kaniner så såg man att han inte mådde bra i längden. Då det var många timmar ensam, såg aldrig honom göra glädjeskutt, springa omkring eller leka. Skulle vara bra att du kastrerar honom och sätter ihop honom med dina honor. Tror han skulle må betydligt bättre av det.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:03 PM
#20

Det känns inte som att jag vill ha en till kaninen eftersom att alla är emot mig och att jag inte kommer ge kaninen ett bra hem. Nästan ingen uppfödare har sina kaniner tillsammans och dem mår ju bra?

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:07 PM
#21

Jag kommer att umgås med kaninen massor. Min pappa vill inte bygga en bur och det finns ingen större bur till salu i Uppsala. Vad ska jag göra? Han kan inte ha fri tillgång till Hage för han ska stå på altanen och min pappa vill inte att han ska vara på altanen eftersom att det kommer bajs mellan springorna, även fast det försvinner under jorden. Min förra kanin hade ut massa halm på altanen och därför vill inte pappa ha kaninen där.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:10 PM
#22

Jag skulle kunna fixa en Hage på altanen, men min pappa kommer inte uppskatta det och han kan ju hoppa över och rymma om han ska vara där hela dagarna. Han kommer att få komma ut på altanen flera timmar om dagen under uppsikt. Altanen är utanför mitt rum och jag har altandörren i mitt rum, så jag kan ju gå ut direkt. Han kommer nog ha fri tillgång till altanen när jag är hemma själv, mina föräldrar behöver ju inte få reda på det. Jag kommer hem från skolan 12:00 varje dag, så han kan vara ute på altanen när det är dåligt väder.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:11 PM
#23

Okej allt är klart! Kaninen kommer att ha fri tillgång till altanen från att jag kommer hem från skolan till att mina föräldrar kommer hem mellan 4-5. När det är bra väder får han komma ut i sele och Hage.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:41 PM
#24

Jag skulle kunna ha buren som jag redan har till den nya kaninen och mina dvärgvädurar får den nya mindre buren. Dem bor ju i en inhägnad, så buren spelar ingen roll hur stor den är, men det jag är rädd för är att det ska blåsa in i buren för att vi inte kan sätta plexiglas på nätet och huset i buren är väldigt litet som man köper från Fäboden. Alltså är jag osäker på om det blir för kallt? Vi ska sätta byggplast på taket och ena kortsidan på inhägnaden, så vindskydd har dem. Men kommer buren att funka? Allt blir såååå svårt..

MOJ
11/2/18, 4:46 PM
#25

Jag förstår fortfarande inte varför du inte kan ha kaninen tillsammans med dom andra? Det kommer inte att göra kaninen otamare. Tvärtom kan det leda till att dom andra kaninerna förstår att du inte är farlig och litar på dig.

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 4:56 PM
#26

#25 Alla som jag pratat med säger att mina kaniner troligtvis blivit otama för att dem bor stort och alltid har chansen att springa ifrån mig. Jag vill inte att det ska hända med den nya kaninen. Jag får se om jag sätter ihop kaninerna senare. Men det vill jag inte göra ibörjan.

Anonymamej
11/2/18, 5:06 PM
#27

Kan du inte köpa en ny bur som inte är beg? För köper du en beg måste du vara noga med få bort allt kiss osv för kaniner gör ju revir och då kan det finnas risk att kaninen blir lite små sur för det kommer in i en annan bur där någon märkt revir. Zooplus har riktigt finna burar har själv en där ifrån och den är super bra, granngården har oxå många burar.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 5:11 PM
#28

#27 Jag vill inte köpa en bur för 3000kr då jag inte har pengar över till det.

[Lilyz]1
11/2/18, 5:13 PM
#29

#26 Det där är dock knappast sant. Min kanin var inte helt tam när jag fick honom och han är nu frigående i mitt stora hus och hur tam som helst. Han är min första kanin på många år så jag är inte jättevan vid kaniner men har ändå tränat honom till att bli tam, rumsren, lätt att lyfta osv. Han var knappt hanterad alls innan han kom till mig. Så att de skulle vara otama av den anledningen tror jag inte ett skvatt på. Tid och tålamod är vad som behövs, och mycket godsaker. 😉

Suns Hoppkaniner
11/2/18, 6:03 PM
#30

Varför ska dina dvv få den lilla buren? Tycker den är alledes för liten för 2 kaniner.

Anonymamej
11/2/18, 6:10 PM
#31

Men det finns burar för 1000 där. Finns det inte någon bra beg så har du ju inget val? Har man inte råd heller bör man nog tänka om. Eller vänta tills man har råd. Måste kaninen ha bur då? Kan du inte göra en Hage med ett litet hus i?

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 6:22 PM
#32

#30 Mina två kaniner bor i en inhägnad, så dem behöver ingen stor bur. Men min pappa sa nej och att den nya kaninen får den lilla buren. Hoppas att den inte är för liten, i så fall vet jag inte vad vi ska göra i panik

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 6:23 PM
#33

#31 Vi har råd, men det är jag som måste betala och jag har bara 1200kr som ska räcka till bur, kanin och saker till mig.

MOJ
11/2/18, 6:39 PM
#34

Kaniner blir inte otama av mycket utrymme. Mina kaniner har alltid haft tillgång till en stor Hage men ändå blivit supersnälla. En sak man kan göra för att socialträna är att sitta med kaninen i en mindre Hage och umgås. Det är väldigt respektlöst att låte en pigg kanin sitta i den lilla buren bara för att du tror att den kommer bli tam då. Du skulle exempelvis aldrig låte en hund eller katt bo i en liten bur, så vad får dig att tro att en kanin skulle må bra av det?

Annons:
Anonymamej
11/2/18, 6:49 PM
#35

#33 men kan du inte köpa bur nu och sen när du fått pengar igen köpa det andra?

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 7:17 PM
#36

#35 Vi får se hur det blir. Min pappa vägrar att bygga en bur

tiger tok
11/2/18, 7:37 PM
#37

#36 Men du hade ju en hundkoja, ställ in den till honorna och ta den stora buren till nya kaninen.

Linnea0001
11/2/18, 8:27 PM
#38

Har inte hunnit läsa alla kommentarer men Zooplus har extremt billiga, hållbara och fina burar. Kolla bara på måtten så det inte blir för små. Dessutom kommer buren inom en vecka.

Suns Hoppkaniner
11/2/18, 8:50 PM
#39

Har inte fäboden en 120 bur för 500-600 kr?

Nea00
11/2/18, 9:48 PM
#40

Ta hundkojan till Svea och Sabina och den stora buren som Svea och Sabina har nu till den nya kaninen? Med den ”stora buren” menar jag inre inhängnaden utan buren som är i inhängnaden :P

[Svea&Sabina]1
11/2/18, 9:51 PM
#41

#39 Det är den buren jag ska köpa och den är L: 133 B:100 H:60

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/2/18, 9:52 PM
#42

Kaninen kommer att bo i den lilla buren max 1,5 månad, sedan bygger vi en större när vi har tid.

Suns Hoppkaniner
11/2/18, 9:52 PM
#43

#41 Okej !

Klaaraa
11/4/18, 2:38 PM
#44

Varför väntar du inte med att skaffa en kanin tills du har en bra bur?

Kaninen spenderar större delen av dygnet i buren, så det är väldigt viktigt att kaninen har gott om utrymme där. Även fast du tar ut kaninen två timmar om dagen exempelvis, så får kaninen fortfarande sitta 22 timmar/ dygnet i en trång liten bur. Nu under hösten/vintern blir det ju bara mörkare och mörkare ute, och efter skolan blir det inte mycket tid över för kaninerna i dagsljus. Kan du ta ut kaninen flera timmar i hagen när det är mörkt ute? Eller kommer den då få sitta i buren större delen av veckan?

Klaaraa
11/4/18, 2:46 PM
#45

Med detta sagt menar jag att det är bättre att du väntar tills i vår med att skaffa en till kanin. I vår är det ljusare ute och din pappa har förmodligen tid till att bygga en bra kaninbur då. Det kommer många bra kullar i vår också, vad gäller hoppkorsningar. Känns som att du har tagit "första bästa" vad gäller både kanin och bur.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 3:03 PM
#46

#44 Jag börjar skolan 9:00 och kommer hem 12:00 varje dag, så jag har mycket tid med kaninerna när det är dagsljus

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 3:05 PM
#47

#45 Vi har bestämt att vi ska hämta kaninen. Buren ska vi hämta idag och kaninen någon annan gång. Vi ska bygga en större bur så fort vi har tid, men Max 1,5 månad kommer kaninen få bo i den mindre buren. Han kan vara på altanen hela dagarna om han inte trivs i buren, så kan jag sätta en ramp till honom.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 4:46 PM
#48

Vi är påväg och ska hämta buren nu

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/4/18, 5:36 PM
#49

Nu har vi hämtar buren och den ser ganska liten ut, men han ska inte bo där länge + att han får ha fri tillgång till altanen när jag är hemma på dagarna.

MOJ
11/4/18, 5:53 PM
#50

Tänker du fortfarande inte sätta ihop kaninen med dina gamla?

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:15 PM
#51

Fy buren är pytteliten och min pappa vägrar att bygga en större. Han säger att kaninen alltid ska bo i denna lilla bur. Jag får ångest av att titta på buren. Mina kaniner som jag har kan inte ta den här buren för dem får inte plats med hus som båda kan ligga i. Huset i buren är pyttelitet, kanske 15cm på bredden.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:16 PM
#52

Han kommer inte ens kunna ligga ned i huset eller på sitthyllan

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:16 PM
#53
[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:16 PM
#54

!!!!

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:18 PM
#55

Tanken var att kaninen skulle bo i denna lilla bur i max 1,5 månad, men min pappa vägrar att bygga en ny. Det finns inga billiga till salu heller. Nu blir jag galet arg

Annons:
Nea00
11/4/18, 7:23 PM
#56

#55, buren är alldelles för liten för att låta en pigg kanin sitta där den största delen av dygnet enligt mig! Då måste han ha fri tillgång till att gå på altanen isåfall! :)

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:58 PM
#57

Mina föräldrar vill inte ha kaninen på altanen. Jag har sån fruktansvärd ångest! Jag vill ha kaninen för han är perfekt, men buren är ju för liten.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 7:59 PM
#58

Mina kaniner kan inte ta buren för dem får inte plats med ett stort hus!

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 8:10 PM
#59

Min pappa säger att jag inte får köpa kaninen om han inte kan bo i buren.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 8:41 PM
#60

Kan mina kaniner som bor i en inhägnad ta den lilla buren? Vi måste i så fall bygga ett stort hus som dem kan sova i och bara ha en liten del av buren. Mina kaniner älskar att ligga i buren och titta ut, men dem kommer inte kunna göra det. Dem ska få plats med ett hus som tar upp halva buren och dem ska få plats med en stor toalätt, vattenskål och matskål. Det får inte plats. Jag har sån sjuk ångest! Omg vad ska jag göra? Min pappa vägrar att bygga en större bur. Det finns ingen stor egenbyggd bur till salu heller i Uppsala.

tiger tok
11/4/18, 8:48 PM
#61

#60 strunta i den lilla buren. Ge den stora buren till den nya kaninen, och ställ in hundkojan ni hade till honorna. Det enda som behöver vara i hundkojan är ordentligt med halm och toaletten. Mat och vattenskålar kan stå utanför.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 8:50 PM
#62

Jag får panik på det här!!!! Jag kan inte hämta kaninen om han inte bygger en större bur. Nu får jag ennu mer ångest. Min pappa blir arg på mig för att jag tjatar om att kaninen inte kan bo så litet. Alla andras föräldrar är det en självklarhet att kaninen ska bo stort, men mina föräldrar fattar ingenting

Annons:
tiger tok
11/4/18, 8:51 PM
#63

#62 varför kan du inte göra som jag föreslog i #61?

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:01 PM
#64

#63 Mina kaniner är redan svårfångade, hur ska det bli om dem bor i en hundkoja? Jag kommer aldrig kunna fånga dem. Dem kommer bli mer otama.

Nea00
11/4/18, 9:01 PM
#65

Tänkte precis skriva som #61 skrev :).

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:04 PM
#66

Om kaninerna ska ha hundkojan blir dem 1: otamare och mer svårfångade 2: jag har köpt en bur för 300kr i onödan.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:07 PM
#67

Jag hade kunnat ha hundkojan till mina kaniner, men den är inte insolerad och den har springor i golvet, isåfall måste jag sätta frigolit på botten. Det blir mycket svårare om dem ska ha en hundkoja. Det kommer vara svinsvårt att hantera dem och städa. Allt suger just nu.

tiger tok
11/4/18, 9:16 PM
#68

#66 varför skulle de bli mindre tama? Fast om du inte gillar den nya buren och inte tycker den funkar till varken din nya kanin eller honorna så har du inte så mycket val. Hundkojan behöver inte vara isolerad. Så länge springorna inte är så stora att de kan fastna med en tass är det inga problem, fyll med halm bara. Man behöver inte göra problemen större än vad de är;)

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:26 PM
#69

#68 Kaninerna är inte rumsrena och då skulle jag behöva byta ut all halm varannan dag och det hade inte funkat i längden. Den nya kaninen får bo i den lilla buren ett tag och när jag övertalat min pappa eller hittar en större bur får han flytta till större. Jag kommer hem från skolan 12:00 varje dag och då får han komma ut på altanen tills mina föräldrar kommer hem vid 16-17. När mina föräldrar är hemma på helger får han komma ut i Hage eller sele. Och det kommer han även få på vardagar. Min pappa kommer se hur dålig buren är och förhoppningsvis bygger en större. Annars får jag ta den stora buren från kaninerna till honom om det blir akut.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:28 PM
#70

Jag vill inte ha kritik för att jag ska ha en kanin i en liten bur, för jag vet att den är för liten. Ni ska bara veta hur mycket ångest och hur mycket jag har gråtit idag pga detta.

Morötterna
11/4/18, 9:36 PM
#71

Nej, jag tycker så synd om dig. Trodde att fäboden skulle ha stora och lagliga burar, iaf större hus. Iaf lycka till med kaninerna.

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 9:45 PM
#72

#71 Tack! Allt går snett med mina djur.

Nea00
11/4/18, 10:02 PM
#73

#72, nu har ju alla sett att du vill kaninens bästa. Då ska du inte behöva få kritik, ja den är alldeles för liten men du försöker göra så gott du kan! :) <3

[Svea&Sabina]1
11/4/18, 10:06 PM
#74

Jag vet inte vad jag ska göra..

MOJ
11/4/18, 10:12 PM
#75

Kan du inte sätta ihop kaninen med Svea och Sabina. Dom allra flesta kaniner mår mycket bättre med sällskap, och då får den ju en stor Hage. (:

[Svea&Sabina]1
11/5/18, 7:01 AM
#76

#75 Han är okastererad och mina föräldrar vill inte betala så mycket för att kasterera.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/5/18, 8:42 AM
#77

Man ser ju folk använda pallkragar som bur, funkar det? Den största pallkragen är 120x80 alltså är den mindre i längden men 20cm bredare. Buren blir ju lika liten som den jag har, hur kan då folk använda pallkragar?

Calcifer
11/5/18, 6:12 PM
#78

Jag förstår verkligen inte varför du ska ha en sådan enorm panik att skaffa en till kanin. Du verkar inte förstå att det är levande djur och att man ska tänka igenom det ordentligt och ha allt som krävs INNAN man skaffar ett till djur. Jag antar att om du hade en vän till dig som sa "jag ska skaffa häst, jag har inget stall eller en Hage, men det löser jag sen, den får stå i garaget bredvid bilen så länge" så skulle du tycka de var helt ute och cyklade och så kan de ju fasiken inte göra. Samma logik fungerar här. Du gråter och gråter och grälar med din pappa för att han vägrar ordna en bur som är bra till kaninen. Ändå så SKA SKA SKA du ha kaninen NU!!!!!!!!

Det går inte ihop. Trist, men du måste tänka på djuret först och dig själv sen. Dessutom är det dina föräldrar som när det kommer till kritan är de som är ansvariga för djuren i lagens ögon och därför är det deras ord som gäller. Säger din pappa nej till större bur eller till att kaninen ska få vara på altanen så får du acceptera det. Då kanske du också måste acceptera att du inte kan skaffa ny kanin just nu.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/5/18, 7:29 PM
#79

#78 Har du inte läst vad jag har skrivit? Tror du att jag skaffar en kanin bara för att jag vill och sedan får kaninen sitta i en liten bur? Jag har sagt att jag försöker fixa en större bur innan vi hämtar kaninen. Det är ingen panik över att skaffa kaninen, utan jag får ångest om den ska behöva sitta i en liten bur. Jag ska fixa en större bur innan vi hämtar den. Jag försöker övertala min pappa till att bygga en bur eller fråga min farbror om vi får låna hans bur och renovera tills vi hittar en egen. Jag trodde inte att buren skulle vara så liten när jag köpte den, därför sa jag att den skulle få bo i en mindre bur tills vi fixat en större. Men jag får inte ens plats med ett hus och toalätt, så den här buren är utesluten.

Calcifer
11/5/18, 7:32 PM
#80

#79 Jag har läst vartenda ett av dina inlägg i alla möjliga olika trådar, och ja, det är precis vad jag tror. Du säger emot dig själv hela tiden. Du har sagt i enbart denna tråd att du INTE kommer låta kaninen bo i den lilla buren, sen säger du att jo det ska den men bara ett tag, sen säger du att din pappa bestämt att kaninen alltid ska bo i den buren.

I detta fall önskar jag faktiskt att dina föräldrar kunde sätta ner foten mer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/5/18, 7:41 PM
#81

Mina föräldrar sätter ju ner foten? Min pappa har bestämt sig för att inte fixa en större bur, alltså blir det ingen kanin. Jag blir galen på det här, och ångestfylld. Den här kaninen är perfekt men jag kan inte köpa den eftersom att vi inte har en bur. Vi har redan betalat kanin, men vi kan inte hämta dem förns vi fixat en större bur, vilket aldrig kommer hända. Jag vill ha kaninen innan snön kommer, därför har jag panik. Det skulle vara så mysigt att ha honom när snön kommer, att kunna gå på promenader i snön :D

Calcifer
11/5/18, 7:47 PM
#82

#81 Ja se där. Det är viktigare att du får mys med kanin än att den har bra boende. Att den är perfekt kan du omöjligt veta då du bestämde dig för att köpa den samma dag som du hittade den och hur länge sen var det, två dagar? Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att acceptera att du kanske måste vänta ett tag för att kunna hitta en kanin som passar dig till 100% och att du har ett perfekt boende till den och kan garantera att den kommer ha det bra och att du inte behöver bråka med din pappa om det. Det var ju inte många dagar sedan du hade hittat en annan kanin som var "perfekt" och som du tänkte hämta samma dag som du hittade annonsen om den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/5/18, 8:14 PM
#83

#82 Du förstår inte! Jag vill ha en kanin innan snön kommer för att det är mysigt, alltså måste vi fixa en bur innan. Förstår du nu?

Annons:
Calcifer
11/5/18, 8:23 PM
#84

#83 Jag förstår exakt, men det verkar du inte kunna göra. Nåja, förhoppningsvis kliver dina föräldrar in och sätter stopp innan det går tokigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Chinesecrestedlover
11/5/18, 8:36 PM
#85

Ts: Jag får intrycket av att dina föräldrar egentligen inte vill ha flera kaniner med tanke på din pappas ovilja att skaffa en acceptabel bur till kaninen, den får inte vara på altanen etc. Du kanske måste inse att det inte är läge att skaffa en kanin nu. 

Det är dina föräldrars ansvar att se till att kaninen får allt den behöver och det låter inte som att de är villiga att göra det och då bör du inte skaffa en kanin. Om kaninen behöver tas till veterinären eller så…kommer din pappa säga nej då också?

Du skriver att kaninen är betald…men samtidigt vill inte dina föräldrar ge den en bur som den mår bra i vilket tyder på att de egentligen inte vill ha den och inte vill ta ansvar för att ge den ett bra hem. Tråkigt för dig såklart… men om kaninen inte kommer få det bra hos dig p.g.a. att dina föräldrar inte vill ta ansvar för den så borde den slippa bo hos er och leva sitt liv i en för liten bur för att din pappa inte vill ordna med någonting bättre. 

Mvh/Chinesecrestedlover

[Svea&Sabina]1
11/5/18, 8:36 PM
#86

Jag har kommit överens med min pappa (mest mig själv) om att jag ska vara världens snällaste dotter och inte bråka med min bror på 3 veckor, då kanske han bygger en bur.

Chinesecrestedlover
11/5/18, 8:46 PM
#87

#86 Det lär inte göra att de vill ha kaninen mer och som sagt så är det deras ansvar att ge djuren de tar sig an ett bra hem. Det krävs att föräldrar har ett ( i alla fall litet) intresse av djuret/djuren de ger sina barn. 

Som allra minst måste det finnas intresse att ge djuret ett bra och livslångt hem med allt som djuret behöver för att må bra. Det låter inte på det som du skrivit att dina föräldrar är beredda på detta och då bör du inte skaffa en kanin. 

Jag ser alltför många djur som söker nya hem just p.g.a. att föräldrarna saknar intresse och barnet av någon anledning inte kan ta hand om djuret (barn ska inte ha fullt ansvar för djur - föräldrarna måste vara med). Har även tagit över såna djur.

Mvh/Chinesecrestedlover

Calcifer
11/6/18, 12:11 AM
#88

#86 Hör du inte själv hur fel det där låter?! Så om du gör något din pappa inte gillar så får din kanin inte bo i ett drägligt hem?! Herregud.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 6:37 AM
#89

#87 Sluta! Vi har många djur och alla har det superbra! Det är svårt för djur att hitta bättre hem.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 6:38 AM
#90

#88 Kan du sluta? Skriv inte på mina inlägg om du ska hålla på sådär.

Annons:
tiger tok
11/6/18, 7:37 AM
#91

Alla skriver bara sanningen, även om det kan vara svårt att ta in. I vilket fall finns det inte så mycket vi här kan göra, antingen köper du kaninen och den får bo i en liten bur, eller så fixar ni något större. Annars väntar du helt enkelt med att köpa kanin.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 7:38 AM
#92

#91 Vi ska hämta kaninen på fredag och han får bo i en liten bur ett tag, men han kommer att ha fri tillgång till altanen på dagarna och komma ut i sele varannan dag och Hage varannan dag (när det är bra väder).

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 7:40 AM
#93

Så han får bara sitta i buren på natten. Vi ska fixa en stor bur så fort vi kan och om vi märker att han inte trivs i den lilla buren så får vi låna min farbrors bur som är en betesbur.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 7:41 AM
#94

Min pappa kommer att fixa en större bur så fort han kan :D

Calcifer
11/6/18, 12:49 PM
#95

#90 Jag säger det för att kaninen inte kan tala för sig själv så någon måste tala för honom. Du lyssnar på ungefär 10% av det man säger och ignorerar resten, svarar inte på frågor om de är svåra att svara på och tolkar det mesta som du själv väljer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 12:59 PM
#96

#95 jaja. Kaninen kommer att bo i den lilla buren någon vecka tills vi fixat en större. Han kommer ha fri tillgång till altanen hela dagarna. Jag tycker sjukt synd om honom för att han ska bo litet, men så är det. Om han verkligen inte trivs så får vi byta bur med honorna. Buren är för liten för dem med eftersom dem tycker om att ligga i buren och ha mycket plats. Därför är det ett problem. Hundkojan vill jag inte ha till kaninerna för det blir svårt att hantera dem och fånga dem. Och kaninerna har inget vindskydd just nu, vilket vi kanske kan fixa i eftermiddag. Och då kan kaninerna få hundkojan och nya kaninen kan få deras bur tills vi fixat en större bur.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:41 PM
#97

Jag får ångest! Vad ska jag göra? Mina kaniner kan inte ha hundkojan för den är lite och har springor i botten så att det blåser in. Mina kaniner ska ha sin stora bur, men då kommer den nya kaninen få bo litet.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/6/18, 1:43 PM
#98

Esh! Jag bygger ihop hundkojan och ser hur det blir. Men kommer inte mina kaniner frysa då? Eftersom den inte är insolerad och står mitt ute i en inhägnad. Det kommer vara supersvårt för mig att hantera kaniner och dem är redan svårfångade, hur ska det bli med en hundkoja då?

Calcifer
11/6/18, 4:50 PM
#99

Skaffa inte en till kanin innan du har ordentligt boende till den…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 4:56 PM
#100

#99 Jag har ett boende till den?

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 4:56 PM
#101

Han ska få mina dvärgvädurars bur och dem ska få en hundkoja och kanske buren som han skulle ha.

Calcifer
11/6/18, 5:01 PM
#102

#101 Öh, du har ju precis klagat i flera inlägg om hur opassande hundkojan är till de andra kaninerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 5:05 PM
#103

#102 Jag vet ingenting just nu. Jag tror faktiskt inte att kaninerna ska byta bur, men samtidigt får jag ångest om han ska behöva bo i en liten bur. Om min pappa bara kunde bygga en bur så hade vi inte haft några problem.

Nea00
11/6/18, 5:16 PM
#104

Ta den lilla buren och hundkojan och sätt i Sveas och Sabinas inhängnad. Ge den stora buren till den nya kaninen :).

Annons:
Linnea0001
11/6/18, 5:44 PM
#105

#104 låter som en toppen idé bättre att hjälpa än att hacka

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 5:56 PM
#106

#104 Tack! Men det blir så mycket problem om vi ska flytta på burarna osv, känns som att Svea och Sabina kommer få det kallt utan sin stora bur. Och sen när vi fixat en ny bur måste vi flytta tillbaka allt och sälja burar osv. Men samtidigt vill jag ju inte att nya kaninen ska ha det litet.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 5:56 PM
#107

#105 Ja precis! Så mycket bättre att hjälpa än att ge kritik.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 5:59 PM
#108

Problemet är ju att det blir svårare att hantera kaninerna och fånga dem om dem ska ha en hundkoja.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 5:59 PM
#109

Jag kommer aldrig få tag på kaninerna om dem ska ha en hundkoja och jag kommer inte kunna klappa dem för dem kommer bli ennu vildare med en hundkoja.

Morötterna
11/6/18, 6:10 PM
#110

Skriv ut på fb och fråga om någon har en större bur?

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 6:31 PM
#111

#110 Jag har frågat om det på Facebook grupper.

Annons:
Calcifer
11/6/18, 6:39 PM
#112

Efter att ha googlat verkar du kunna få en bra, stor, stadig, och rimlig bur för mellan 1500-2000. Då har du t.o.m. plats för utökning om du vill ha ännu en hane i framtiden. Varför inte satsa på en sådan istället för att gnälla om detta in i det oändliga? Du ändrar dig från att du ska ha den lilla buren, till att du ska låta han få den stora buren och honorna ska ha hundkojan, till allt däremellan osv. Du går omkring i cirklar med dig själv. Men på någon nivå måste du väl förstå att djuren förtjänar det bästa, kan du inte ge det bästa så får du låta bli att skaffa en till kanin.

Och tro inte att jag inte förstår hur det känns, för det gör jag. Jag vill skaffa hund mer än allt annat i världen, men jag kan inte ge en hund vad den förtjänar så jag får snällt vänta tills det kommer en dag då det passar. Hur tråkigt det än är.

VI väljer våra djur, de väljer inte oss. Då är det vår skyldighet att erbjuda allt de förtjänar. Allt annat är själviskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Linnea0001
11/6/18, 6:39 PM
#113

Har du kunnat se bilderna jag skickat?

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 7:38 PM
#114

jag ändrar mig hela tiden för jag har bestlutsångest och vet inte vilket som är bäst för djuren. Men jag har bestämt att mina honor får den lilla buren och hundkojan och den nya kaninen får stora buren. Mina honor har ju en stor inhägnad, så dem behöver inte den stora buren. Vi ska insolera alla 3 burar med frigolit på utsidan.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 7:38 PM
#115

#113 nej jag har nog inte fått bilder

tiger tok
11/6/18, 8:21 PM
#116

Strunta att isolera, det kan stjälpa istället. Alltså isolera kyla, ge halm istället.

[Svea&Sabina]1
11/6/18, 8:43 PM
#117

#116 Vadå stjälpa?

tiger tok
11/6/18, 9:36 PM
#118

#117 motsatsen till hjälpa, försämra typ.

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/7/18, 7:28 AM
#119

Nu sa min pappa att vi inte ska flytta på burarna för att mina honor måste ha stort eftersom dem inte kommer vilja vara ute på vintern, så den nya kaninen får ha lilla buren och vi ska bygga en ny bur snabbt.

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 7:29 AM
#120

(Ge ingen kritik för det här)

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 6:26 PM
#121

Vi ska ha honom i den lilla buren för vi hann inte byta burarna idag och imorgon ska vi till Fäboden och på fredag hämtar vi honom på dagen. Men om han verkligen inte trivs får vi antingen bygga en bur eller byta burarna så att han får den stora (om det är panik)

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 6:27 PM
#122

Usch vilken ångest jag får för att han ska bo litet..

[Lilyz]1
11/7/18, 6:35 PM
#123

Tycker du ska vänta med att hämta kaninen tills du fixat en ordentlig och stor bur, gör saker i rätt ordning så slipper du ha ångest. 🙂

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 6:42 PM
#124

Men vi har bestämt att hämta honom på fredag. Han kommer ju ha fri tillgång till altanen 5 timmar om dagen. Jag kommer hem från skolan 12:00 varje dag och tar in honom när mina föräldrar kommer hem för dem vill inte ha honom på altanen eftersom att han kissar, men jag städar upp direkt. Hage och sele får han komma ut i när det är fint väder.

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 6:43 PM
#125

Alltså min mamma vill ha en större bur, men min pappa vill inte just nu. Han säger att buren vi har är stor för en kanin, men den är ju pytteliten. Jag får bara plats med ett hus, toalätt kan jag inte ha för det blir för trångt.

Annons:
Calcifer
11/7/18, 6:48 PM
#126

Ja vi får väl se hur många gånger till du hinner ändra dig innan fredag. Önskar din pappa kunde vara konsekvent och helt enkelt säga nej till en ny kanin innan ni har ordentligt boende ordnat till den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Lilyz]1
11/7/18, 7:11 PM
#127

#124 Är han på altanen 5 timmar om dagen så sitter han alltså i buren 19 timmar per dygn, det är väldigt lång tid.

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 7:19 PM
#128

#126 Jag sa ju precis varför han får bo i den lilla buren. Vi hade inte tid idag och hinner inte de kommande dagarna, men han får komma ut hela dagarna.

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 7:20 PM
#129

#127 Har inget val just nu. Men vi kanske byter plats på burarna i helgen.

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 7:21 PM
#130

Kan vi strunta i detta inlägg? Allt blir fel och jag kan inte bestämma mig för hur vi ska göra. Sluta skriva på detta inlägg så glömmer vi det. Jag skapar ett nytt inlägg när vi hämtat honom och när vi fixat bur. Hejdå allihopa!

Suns Hoppkaniner
11/7/18, 7:50 PM
#131

#130 du kan låsa tråden :)

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 8:23 PM
#132

#131 Hur?

Annons:
Calcifer
11/7/18, 8:57 PM
#133

Det kan du inte, det är bara Medarbetare eller Sajtvärd som kan göra det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/7/18, 9:28 PM
#134

#133 Okej, jag tänkte det haha :)

Suns Hoppkaniner
11/8/18, 3:06 PM
#135

#134 fast du kan skriva i denna tråd att du kan be Sajtvärd att du vill att hen ska låsa tråden  :)

Nea00
11/9/18, 3:53 PM
#136

Hej! Har du hämtat hem den nya kaninen än ”SveaochSabina”? Skulle vara jättekul ifall du kunde göra en tråd och skriva vad som händer just nu och när ni hämtat honom osv :).

[Svea&Sabina]1
11/9/18, 6:20 PM
#137

#136 Hej! Vi hämtade honom i eftermiddag och han är superfin! Han får bo i den lilla buren ett tag och om han inte trivs får han ta mina kaniners stora bur :) Vi hann ju som sagt inte byta burarna tidigare.

Linneazzz
11/9/18, 6:28 PM
#138

#137, åååh vad kul med en ny kanin! Jag tycker personligen att den där buren är på tok för liten men drt tycker nog du också! Kan du lägga in bilder på honom imorgon? Du har inte testat att hoppa med honom än va?

[Svea&Sabina]1
11/9/18, 6:50 PM
#139

#138 Jag tycker att buren är alldeles för liten, men den får funka i någon vecka. Vi hämtade honom idag, så han vågar inte ens bli klappad :D

Annons:
Linneazzz
11/9/18, 7:15 PM
#140

#139, ja det är ju så. Dem blir ju väldigt skygga i början kanske :)

[Svea&Sabina]1
11/9/18, 8:39 PM
#141

#140 Jag kunde klappa honom precis och min pappa gav honom en bit äpple, han slukade den :) Han är verkligen en jätte! Han ser lite läskig ut för han är svart och stor. Jag är inte van med stora kaniner, men han var supersnäll när jag bar honom från transporten till buren 😊

[Svea&Sabina]1
11/9/18, 8:41 PM
#142

Eftersom att jag inte är van med stora kaniner så är jag faktiskt lite rädd hahahaha! Han känns som en vildhare. Vi känner ju inte varann så jag vet inte hur jag ska hantera honom, men det går nog över inom några dagar :)

Nea00
11/10/18, 12:47 PM
#143

Hej (igen)! Hur går det med kaninen?

[Svea&Sabina]1
11/10/18, 1:35 PM
#144

Det går bra med honom. Vi hämtade honom igår och nu kan jag klappa honom utan problem :) Även småbarnen kan klappa honom. Han är världens snällaste!

Nea00
11/10/18, 1:53 PM
#145

#144, så bra! Vad kul att du är nöjd med honom. Är han en hoppkanin?

[Svea&Sabina]1
11/10/18, 2:51 PM
#146

#145 Ja! Han hoppar medelsvår/svår hemma och är lätt i rak och krok.

Annons:
Linneazzz
11/10/18, 3:13 PM
#147

#146, ja vad kul! Har han fått komma ut i Hage eller nåt liknande än så att han inte bara sitter i buren?

[Svea&Sabina]1
11/10/18, 4:43 PM
#148

#147 Han är inte helt tam ennu så han får vara i buren någon dag, men jag går till honom flera gånger om dagen och sitter där och gosar.

Nea00
11/10/18, 8:30 PM
#149

#148, inte helt tam ännu? Han är ju tam? Du menar nog att han är lite tillbakadragen osv nu efter flytten? Har Svea och Sabina någon Hage som dem får vara i på dagarna då? :D

[Svea&Sabina]1
11/10/18, 8:57 PM
#150

#149 Sabina och Svea bor i en inhägnad, så dem kommer ut i Hage när det är bra väder.

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 12:39 PM
#151

Han ska få komma ut i Hage idag. Jag håller på att bygga en rymningssäker Hage. Jag väntar bara på att min pappa ska komma hem med buntband.

Nea00
11/11/18, 12:42 PM
#152

#151, okej vad bra! Kan du lägga in en bild på den rymningssäkra hagen när den är klar? :)

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 12:52 PM
#153

#152 Ja, det kan jag göra! Min pappa har inte kommit hem än med buntbanden, så han kommer inte vara ute så länge eftersom det blir mörkt om 2 timmar.

Annons:
Linneazzz
11/11/18, 1:30 PM
#154

#153, okej! När jag kommer hem så ska jag nog beställa 3 nya selar till kaninerna. Jag har en stor Hage, som är gaaanska rymningssäker ehe

Linneazzz
11/11/18, 1:31 PM
#155

#153, okej! När jag kommer hem så ska jag nog beställa 3 nya selar till kaninerna. Jag har en stor Hage, som är gaaanska rymningssäker ehe

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:05 PM
#156

Här är hagen.

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:05 PM
#157

!!

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:06 PM
#158

Här är hagen, försök 3

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:06 PM
#159

Här är hagen försök 4

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Här är hagen försök 5

Annons:
[Svea&Sabina]1
11/11/18, 2:08 PM
#161

Usch jag får ångest över att ha kaniner, jag kan ju inte ens ta hand om dem. Jag vet inte ens hur man ska bära en kanin. Den nya kaninen är helt still i famnen, men när jag ska bära den så försöker han komma loss. Jag bär honom som man gör med hoppning, men jag vet inte riktigt hur jag ska hålla. Jag bär kaniner när dem har magen mot min mage, men det tycker han inte om. Hur gör man?

Calcifer
11/11/18, 6:09 PM
#162

Du har fått massor med tips? på hur du ska bära en kanin och i princip alla som sagt något om det har påpekat att du INTE ska hålla honom så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 6:33 PM
#163

#162 Det är svårt att förstå över text, jag skulle behöva någon som kunde visa mig hur jag ska bära honom haha

Calcifer
11/11/18, 6:47 PM
#164

Det är därför du fått länkar till videos….


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 7:13 PM
#165

#164 Jag vet, men det är inte problemet. Jag vet inte hur jag ska hålla i honom när jag håller med en hand/arm, som när man hoppar.

Linneazzz
11/11/18, 7:22 PM
#166

#165, har du testat att hålla honom med en hand och hålla honom mot din kropp? Han kan tycka att det är jätteläskigt att bli lyft om du bara håller honom med en hand rakt upp i luften liksom. Han måste fortfarande få stöd och känna sig bekväm

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 7:46 PM
#167

#166 det är det jag menar, att jag håller honom med handen/armen och trycker honom mot min kropp.

Annons:
Linnea0001
11/11/18, 8:39 PM
#168

Men vill kaninen bli lyft med två armar så får du väl göra så? Du måste ju kunna anpassa dig efter kaninen

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 8:48 PM
#169

#168 Ja jag har testat att bära på olika sätt, men jag är ju inte van med att hantera kaniner eftersom att jag inte kan bära mina honor, så jag är osäker på hur jag ska bära!

Linnea0001
11/11/18, 8:56 PM
#170

Ska försöka förklara så gott jag kan okej? Jag bär alla mina kaniner på olika sätt beroende på vilket humör dom är på😂 kanske låter konstigt men jag känner mina kaniner så väl så jag känner direkt när jag går fram till buren vilket humör min kanin är på och hur jag ska bära. Jag börjar att förklara det ett vanligt sett. Du håller kaninen nära intill dig gärna lite längre upp mot halsen men inte för högt😂 så det känns bra helt enkelt. Sedan håller du armen under rumpan men krama också om kaninens baktassarna FÖRSIKTIGT. Andra armen håller du under framtassarna. Detta är dock inte något sett jag brukar använda mig av så ofta

[Svea&Sabina]1
11/11/18, 9:01 PM
#171

#170 Har du ingen bild eller video när du bär en kanin?

Linneazzz
11/11/18, 9:55 PM
#172

#171, hur laddar man upp en video?

Morötterna
11/11/18, 9:59 PM
#173

Bifoga bild/fil, sen tar du den videon :)

Calcifer
11/11/18, 10:29 PM
#174

Jag menar, sök på youtube…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
11/11/18, 10:29 PM
#175

Eller på svenska.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Nea00
11/12/18, 7:34 AM
#176

#173, om man gör det så kommer det ju upp en annans video?

[Svea&Sabina]1
11/12/18, 7:45 AM
#177

#175 Tack för tipsen! Jag ska kolla på den videon när jag kommer fram till skolan :)

MOJ
11/12/18, 7:57 AM
#178

Tänk dock på att inte lägga kaninen på rygg som hon gjorde i den svenska videon. (:

[Svea&Sabina]1
11/12/18, 8:15 AM
#179

#178 Skulle aldrig komma på tanken.

[Svea&Sabina]1
11/12/18, 8:21 AM
#180

Han är ju en hoppkanin, alltså är han van vid att bära med en hand och trycka med armen mot kroppen, som man gör vid hoppning. Men jag vet inte hur jag ska bära så? Säljaren bar honom så när jag hämtade honom och han tyckte att det var bekvämt och rörde sig inte ur fläcken. Men som sagt vet jag inte hur jag ska bära på det viset.

Linnea0001
11/12/18, 3:41 PM
#181

Hmm svårt att förklara kan se ifall jag kan ta en bild på en av mina kaniner när jag bör med en arm

Annons:
Linnea0001
11/12/18, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#182

Bild 1 är lite mer ovant sett för det flesta av mina kaniner utom den på bilden så det är inget jag rekommenderar starkt men man kan ju testa. Bild 2 hålle tjat kaninen lite högre upp så den kan nudda med huvudet på axeln vilket gillar alla mina kaniner. Bild två och tre håller jag ett finger mellan frambenen gör då inte som på bilden utan håll kaninen mot dig.

[Svea&Sabina]1
11/12/18, 3:52 PM
#183

#182 Jag ser inga bilder

Linnea0001
11/12/18, 4:24 PM
#184

#183 testa gå in på datorn

Upp till toppen
Annons: