Annons:
Etikettallmänt
Läst 541 ggr
Linnea0001
11/1/18, 9:33 PM

Kanin fick i sig en bit hundmat!

Ja som sagt tänkte att det skulle vara säkert i badrummet då hon aldrig ätit på någon hundmat tidigare men när jag kommer tillbaka bara några sekunder senare gnager hon på en liten kula hundmat. Hon fick inte mer än en halv liten bit typ en centimeter stora kulor men dom innehåller oxkött och sväller i vatten. Behöver jag oroa mig?

Annons:
Nea00
11/1/18, 9:50 PM
#1

Jag skulle inte oroat mig alltförmycket! Tror faktiskt inte att det ska vara någon fara. Min förra kanin fick i sig hundmat men hon var som vanligt. Om hon ändrar beteende får du ju såklart vara vaksam men annars ska det egentligen inte vara farligt tror jag :).

Linnea0001
11/1/18, 10:05 PM
#2

Tack, trodde inte heller det för hon är lika pigg nu och sitter och äter en bit banan. Så sött när hon smaskar😆. Men det är alltid skönt att få saker bekräftat. Vet ju att man inte ska ge kött till kanin men det ör ju så liten mängd.

Chinesecrestedlover
11/2/18, 1:40 AM
#3

Tror inte att det ska vara någon fara…hade en kanin en gång som jag tror (vet inte var det annars skulle tagit vägen då det var spårlöst borta) åt upp ett legogubbe-huvud (stor legogubbe, en sån för småbarn)…det var en stooor kanin och själva kroppen (legogubbens alltså) fanns av någon anledning i hans bur… 

Har även haft en kanin som lyckades sno åt sig godis (för människor alltså) och kaninen var helt ok ändå. Låter ju som jag haft skitdålig koll😞, haha (har dock haft mängder av kaniner och dessa var bara två exempel på över 25 år med kaniner)…men poängen är att saker händer och det behöver absolut inte vara någon katastrof.

Upp till toppen
Annons: