Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 569 ggr
D69RED
2018-10-29 17:51

Temporärt hem sökes!

Hej allihopa!

Från Januari/februari 2019 söker jag ett temporärt hem (under 1-2 år) för mina två kaniner Dillinger och Qusef. Dem är hona och hane, dvärgkanin och lejonhuvad, 7 år gamla, bott både inomhus och utomhus (just nu inne). Dillinger är väldigt framåt, pigg och går gärna på upptäcksfärder, medan Qusef är lite mer avslappnad och vill hellre ligga i knät och bli klappad! Han är den mysigaste killen någonsin!

Jag söker ett temporärt hem för dem för att jag flyttar utomlands för studier och vill såklart återförenas med mina fyrbenta vänner när jag är hemma i Sverige igen!

Om någon känner sig intresserad att testa på att ha kanin, eller känner att dem har tid och plats för två bondade kaniner till så får man gärna skriva härunder eller maila mig direkt på hannatiensuu@gmail.com! <3

Tack,

Hanna

Annons:
Linnea0001
2018-10-29 19:25
#1

Skulle vara bra att veta vart du bor

D69RED
2018-10-29 19:52
#2

Bor i Stockholm! Men man behöver inte bo i Stockholm själv, men gärna i närliggande städer om så är fallet. :)

Calcifer
2018-10-29 22:45
#3

Kanske bra med info kring vem som är ansvarig för mat, hö, spån, etc också. Och eventuella kostnader ifall kaninerna blir sjuka. Och vad de "får" göra för att åtgärda ifall de inte får tag i dig omedelbart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

D69RED
2018-10-30 08:30
#4

Ja absolut! Tänkte att dessa är ju frågor man kanske hellre tar privat över email om man är intresserad, då detta beslut inte är något man kanske kommer överens om i ett foruminlägg, haha!

Calcifer
2018-10-30 13:55
#5

Nä det förstår jag! Jag tänkte mer att en del kanske drar sig för det om de inte vet om de kommer behöva betala för kaninerna eller sådär. Speciellt yngre, deras föräldrar kanske inte vågar om de tänker "ja men om kaninerna blir sjuka måste vi ju betala för djur som inte ens är våra" eller så. Men du har rätt i att man kan ta det privat, jag bara funderade för det stod inget om det i inlägget alls så jag visste inte om du tänkt på det. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: