Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 675 ggr
Linnea0001
2018-10-27 20:18

Teckning

Mina kompisar blir irriterade för det minsta jag säger men dom vill para dom här två kaninerna men då säger jag att dom får faktisk läsa på lite och inte lita på att jag kan svara på varje fråga vart efter det dyker upp…. men iallafall vill dom av någon anledning så gärna para dom här två och dom har ingen anledning egentligen dom ska liksom sälja alla ungar ifall inte jag vill ha någon…. men jag vet inte riktigt…. börjar fundera på ifall jag vill vara med och föda upp med dom känns bara som jag blir utnyttjad… men iallafall skulle det här bli en fin färg\teckning?

Annons:
Linnea0001
2018-10-27 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här

Suns Hoppkaniner
2018-10-27 21:32
#2

Berätta för dem att du känner dig utnyttjad osv.

Har ingen erfarenhet av färger tyvärr

Linnea777
2018-10-28 10:42
#3

Det beror helt på vad föräldrarna bär på. Svårt att se Vilken färg? den till höger är men den till vänster är viltgrå. Men skulle gissa på att majoriteten i kullen skulle bli viltgråa. Och varför känner du dig utnyttjad?

Linnea777
2018-10-28 10:42
#4

Det beror helt på vad föräldrarna bär på. Svårt att se Vilken färg? den till höger är men den till vänster är viltgrå. Men skulle gissa på att majoriteten i kullen skulle bli viltgråa. Och varför känner du dig utnyttjad?

Peak303
2018-10-28 11:45
#5

Ser ut som en zobel brun och en viltgrå. 
Vad som skulle kunna dyka upp beror helt å hållet på vad för färger som är bakom. 

Men om man bara har informationen med kaninernas färger så lär det bli viltgrå.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Linnea0001
2018-10-28 16:22
#6

#3 #4 jo för dom säger alltid ”att du vet ju allt så vi kan ju bara fråga dig och Föresten så är det bara att sätta ihop dom och dräktigheten och födseln sköter dom själva”. Jag tror att någon gång kommer vi stöta på ett problem och då är det bara jag som vet vad man ska göra, jag kommer inte alltid kunna vara där för vi bor rätt långt ifrån varandra.

Annons:
Elslind04
2018-10-28 16:27
#7

Ingen erfarenhet alls av teckning och sånt, men tycker det är jätte onödigt att para de bara för att, hade själv inte gjort det även om någon vill ha en unge eller om man skulle behålla de själv men asså utan syfte så är det bara så onödigt, vill de ha pengar eller bara testa? I alla fall skulle inte göra det både för kaninerna och om du tycker att de utnyttjar dig är det bara ännu en anledning till att inte göra det.

Linnea0001
2018-10-28 17:02
#8

#7 jo jag vet. Dom har pratat massor om pengar och hur vi ska dela upp det och jag säger att man inte får några pengar alls nästan men då säger dom jo lite! Och ja det får man KANSKE ifall man har tur. Dom tar en kull för,dom tycker det ör sött och det kan ju jag med t tycka men jag tar ju också för att dom har bra temperament. Ena kaninen hoppar bra höjd och andra bäst längd och då får ju ungarna lite av båda förhoppningsvis. Oj hoppas jag inte förvirra er utan jag är bara lite stressad

Elslind04
2018-10-28 18:36
#9

Okej, har de inte sett alla annonser på internet ska man få de sålda kan man typ inte sälja för mer än 200 spänn och dessutom vad ska de göra om bara några blir sålda? Tycker du säger till dem att det är en jätte dålig idé och att man inte ska utnyttja djurlivet för pengar, vet att det kan vara svårt men det skulle jag gjort.

tiger tok
2018-10-29 07:50
#10

Försök få över de på att pengar kommer de knappt få. Inte många seriösa kaninhoppare som kommer köpa av barn (om dina kompisar är barn dvs), jag har haft kaniner i flera år, har många kontakter och föder upp renrasigt, men det kan vara nog så svårt att hitta köpare, speciellt om man bryr sig om var kaninerna hamnar, om man tar betalt. Om ni nu ändå bestämmer er för att ta kullen, så ska ni innan födseln hitta seriöst intresserade och bra köpare (det räcker inte med 1,2 stycken, utan åtminstone runt 6 stycken tycker jag) , annars är jag nästan säker på att ni kommer sitta där med alldeles för många kaniner. Hellre att ni har fler intressenter än ungar, än att det är tvärtom.

Namiko
2018-10-29 09:30
#11

Jag skulle inte vilja vara med och hjälpa till med den här parningen. Dom är uppenbarligen inte villiga att ta något ansvar. Om något går fel så finns risken att dom kommer skylla det på dig eftersom du är den enda som är påläst. Jag skulle ta avstånd och säga att om dom inte tänker läsa på och ta sitt ansvar som djurägare så vill du inte ha något med det hela att göra. Man tar inte en kull på sitt djur för att tjäna pengar, det är mycket större risk att dom går back, om något går fel eller om dom står där med osålda ungar som behöver egna burar i slutändan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: