Annons:
Etikettallmänt
Läst 532 ggr
[Svea&Sabina]1
2018-10-25 08:32

Snö, reng, vind och kyla

Hej! Hur gör ni med era uteburar på vintern? Ska ni insolera, fixa vindskydd eller liknande? Mina två dvärgvädurar bor i en inhägnad på 6,6 kvm och har en bur på 1.90m innuti. Vi ska sätta tak på halva inhägnaden så att kaninerna inte behöver gå i snö hela tiden, vi ska sätta frigolitskivor runt hela buren och golvet för att insolera och skydda från vind, vi ska sätta plexiglas på nätframsidan och ha mycket halm i buren. Jag funderar även på att lägga en filt på deras sitthylla i buren så att dem inte behöver sitta på en kall skiva. Snart är det höstlov och min pappa har ledigt, så vi ska fixa allt då! 😊💗

Annons:
tiger tok
2018-10-25 10:16
#1

Ordentliga hus med mycket halm som isolering. Det räcker gott och väl!

Nea00
2018-10-25 15:29
#2

Jag ska ha mycket hö för att dem ska hålla igång magen och inte bli nerkylda, jag proppa husen fulla med halm och ha lite halm som bottenströ, och ha någon slags plastskiva på nätet så att det inte regnar, snöar eller blåser in :).

flocken
2018-10-26 08:21
#3

Gör inget speciellt. Bra med foder. Hus i buren. De får sån päls så de ser ut som bollar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: