Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 506 ggr
Emmaatherese
10/17/18, 1:31 PM

Fodertillskott till senior?

Hej!

Jag har en äldre kastrerad hona hemma som börjar bli till åren, hon är runt 7-8 år (okänt pga hittekanin). Vi har i alla fall haft henne i familjen i 7 år nu. Jag fodrar inte mina kaniner med pellets utan dom får hö, gräs, grenar & örter i vardagen. Jag har dock läst en del att unga/växande kaniner kan vara i behov av t.ex. pellets, finns det något behov hos äldre kaniner i form av tillskott? Hon är pigg, fin i hullet, frisk & glad på livet så att säga. Man vill ju självklart att hon ska hållas i den fina formen hon är i idag, finns det något som kan behövas för att stötta kroppen? Kanske inte just pellets eftersom dom lätt blir feta av det & muskelmassan ska ju inte ersättas med fett, men kanske något vitamin/mineraltillskott är nödvändigt på äldre dagar? Vad säger ni? Jag är ute på främmande farhågor nu & vill mest höra mig för vad rådet är, det är vår första kanin som kommer upp i den här åldern & min kunskap är bristande när det kommer till det här området.

Annons:
Suns Hoppkaniner
10/17/18, 4:37 PM
#1

Det finns en pellets om jag tycker är bra för gamla kaniner, Brit Seinor. Innehåller massa bra saker för lite äldre kaniner. Rekommenderar starkt då hullet inte påverkas jätte mycket :)

Upp till toppen
Annons: