Annons:
Etikettallmänt
Läst 718 ggr
Josse00
10/15/18, 7:45 PM

hjälp..

Okej, jag har velat ha en kanin ett rätt långt tag nu, sen jag fyllde 11 och har nästan precis fyllt 12. Jag pratar med mamma om de rätt ofta men hon tror inte jag klarar av det..att jag kommer göra massa annat istället. Men bara jag får chansen så vill jag visa att jag kan ta ett ansvar, att jag faktiskt klarar av det. Har ni nått tips? på hur jag ska övertyga mina föräldrar? Har ni haft samma "problem" eller vad man säger? Skriv gärna

Annons:
[Svea&Sabina]1
10/15/18, 7:57 PM
#1

Jag förstår precis hur du känner, men just nu har jag inte tid att svara, tyvärr! Jag kanske skriver imorgon om hur jag gör för att övertyga mina föräldrar varje gång jag vill ha ett djur :D

Morötterna
10/15/18, 8:04 PM
#2

Tyvärr, dina föräldrar bestämmer… Jag och min syster lyckades övertala våran mamma. Mem fråga om ni bara kan ha en sommar kanin? Då kan du testa att ha över sommaren och sen kanske köpa den??

cissi_1993
10/16/18, 9:26 PM
#3

kolla om det inte är någon i din närhet som hyr ut kaniner. det brukar vara vanligare mot våren men hittar man någon seriös brukar dom ha.  trivs man med den kanin man hyr kan man ibland köpa den av uppfödaren men kolla det innan det kan ju vara lite jobbigt när man fått ett band till kaninen och sen inser man att man måste lämna ifrån sig den för att köpa en ny. 

Men det är ju så att det är dina föräldrar som har huvudansvaret för Kaninen och skulle du lessna är det deras ansvar att ta hand om den. Det kanske dom inte är brädd att göra och då måste dom säga nej till dig Tyvärr.

Josse00
10/18/18, 2:49 PM
#4

putt

Morötterna
10/18/18, 8:44 PM
#5

Fråga om sommar kanin eller att hyra kanin

djurtok
10/21/18, 5:25 PM
#6

Rekommenderar också att hyra kanin, då kan ju din mamma se att du klarar av det isf

För evigt med Gaia

Annons:
Upp till toppen
Annons: