Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 369 ggr
Arcade-Foodie
10/13/18, 12:14 PM

Sätta ihop kaniner

Har 3 kaniner ingen av dom är tillsammans, det är två kastrerade hanar och en hona. Försökte idag sätta ihop den nya kastrerade hanen med min hona men det blev ett rejält slagsmål efter ett tag och hanen (Toste) började skrika. Så det gick inget vidare, vet om att man inte ska försöka sätta ihop hanar men min minsta hanen (Odin) bryr sig inte så mycket om kaniner. Så nu har de båda hanar fått träffa varandra medan jag håller koll. Det visar sig att Toste (den nyaste kastrerade hanen) är rädd och hoppig av sig men kommit fram och hälsat på Odin medan Odin bara tigger mat från mig. Toste har springet och lekt, gjort glädjeskutt och kommer fram och hälsar på Odin ( som vägrar lämna mitt knä). Ska jag försöka sätta ihop dom eller hålla alla isär. Honan har inte alls fungerat med någon av hanarna, det blir extrema slagsmål. Båda hanarna ligger i varsina hörn i det neutrala området, Odin bredvid mig och Torste på andra sidan och båda sover.

Annons:
Arcade-Foodie
10/13/18, 2:24 PM
#1

Båda hanarna verkar kunna dela samma område utan att bråka, Toste blir springer iväg när han tycker det är jobbigt och Odin fortsätter hålla på med sitt men båda är lugna med varandra och de har delat samma ställer i 5 timmar utan bråk. Såg nygligen Odin slicka Toste på örat och de kan umgås i samma låda och äta hö tillsammans nu.

Arcade-Foodie
10/13/18, 2:24 PM
#2
Linnea0001
10/13/18, 5:23 PM
#3

Gör det som köns bäst!

Upp till toppen
Annons: