Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 676 ggr
Travis D
2018-10-05 10:21

Inkallning

Hej! Jag hade ju 1 kyckling förut som jag tränade och lärde komma på inkallning (och hoppa hinderbana hihihh) det gick på typ 3 dagar han älskade att gosa. Det jag undrar är, är det lätt att träna kaniner komma på inkallning? Har ni testat det? Jag har lärt hundar, katter och kycklingar men aldrig testat kanin. Har trots deras bra hörsel alltidnsett dom som ganska döva djur, eller iallafall som om dom inte lyssnar så mycket (vet inte varför) alltså som om dom typ inte lyssnar så bra så därför började jag fundera kan man lära dom inkallning?

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-10-05 10:43
#1

Jag vill också lära mina kaniner inkallning, men jag vet inte hur man ska träna 🤔

Arcade-Foodie
2018-10-05 17:14
#2

Det är ganska lätt, båda mina kaniner kommer på inkallning men ibland vill de inte lyssna. Speciellt när de hittar något spännande och vill utforska eller hittar något gott att äta xD

Vaniljmuffin
2018-10-05 18:21
#3

Skulle säga att dom är väldigt duktiga på att lyssna och ofta vet exakt vad dom borde göra… Sen väljer dom gärna att göra något annat haha om det finns något annat kul är det roligare liksom haha :) min reagerar alltid på sitt namn och kommer Typ 50-75% när man ropar men man ser tydligt när han bara skiter i att komma hahaha eller typ som att han förstår nej men försöker igen tills man låter mer bestämd så slutar han ;)

Maleficum
2018-10-05 18:55
#4

Min kommer solklart på "inkallning" men inte när jag ropar :P Däremot så har jag ett glas med pumpakärnor (han är galen i pumpakärnor) och så fort jag stoppar ner handen där i kommer han som skjuten ur en kanon (även när han är längst bort ute i trädgården och jag står inne).

Samma på landet men då kommer han så fort jag öppnar garderobsdörren (eftersom hans godis är "gömt" där), gör det alltid lika intressant varje gång man ska dit och hämta kläder :P

När jag ropar kommer han om han vill annars struntar han fullkomligt i mig, är absolut inge fel på hörsel på dem! Min filur (som är helt blind så det är hörsel, lukt och känsel som gäller för honom) hör direkt på stegen när någon kommer om det är någon han känner eller inte (samma om hundar kommer på besök) men han är också väldigt bra på att ignorera och strunta i saker, som när min brorsdotter hoppar runt och väsnas och kastar saker rör han inte en fena och kan ligga och sova men om någon han inte känner kommer gående (eller om en katt kommer) så springer han direkt och gömmer sig eller så sätter sig och stampar och varnar (främst i fall med katter då han är superrädd för dem).

Så länge man har rätt och tillräckligt stark motivation är kaniner lättränade, det är att hitta motivationen som inte alltid är det lättaste (beroende på vad för individ man har).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2018-10-05 23:57
#5

https://zoospensefull.com/2017/07/11/4-ways-train-emergency-recall/

Filmen längst ner på denna sida visar att det är fullt möjligt med inkallning av kaniner ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Travis D
2018-10-06 08:42
#6

Va med deras mamma igår (ungarnas) och hon är världens sötaste och jag älskar hennes personlighet hihih hon kommer om man klappar med handen och var väldigt social 😁

Annons:
Upp till toppen
Annons: