Annons:
Etikettallmänt
Läst 657 ggr
fridahedstroom
10/3/18, 9:48 AM

Hjälp!

Fyra frågor: 1. Mina två kaniner bråkar så dom bor i varsin bur, kommer dom klara vintern när de bor ensamma? Isolerad botten på båda burarna och de klarade förra vintern men då bodde dom tillsammans. Klarar dom kylan ensamma? 2. Jag jobbar ofta från 07 på morgonen och ibland till 22 på kvällen. Kan de vara ute i hagarna när det är mörkt eller vilka faror finns med detta? 3. Reser bort i 3 veckor vid jul, funderat på att sätta ihop en sorts utebur av kompostgaller ihopkopplat med de riktiga burarna för att underlätta för kaninvakt. Såklart med tak och riktig stomme. Tror ni de klarar sig på lite mindre mark under de veckorna? De har stora hagar annars. 4. Min ena kanin fäller väldigt mycket nu medan den andra inte fäller nåt. Borde det kollas upp? Tack på förhand!!!

Annons:
tanjalind
10/3/18, 9:54 AM
#1

När jag va mindre hade jag en kanin, Här vart jag bor blir det ca 30- på vintern. Hon bodde ute hela sitt liv.

Jag hade mycket hö i hennes bur och satt filtar i buren och hon klarade det galant.

[Svea&Sabina]1
10/3/18, 9:55 AM
#2

Kan du inte sätta säkra hagar till burarna så att kaninerna kan gå ut när dem vill och få komma ut i större hagar på helgerna?

tanjalind
10/3/18, 9:58 AM
#3

Du kan ju annars införskaffa dig ett kanintäcke.

[Svea&Sabina]1
10/3/18, 11:22 AM
#4

Det bästa är att ha rymmningssäkra hagar kopplade till burarna dygnet runt.

[Frida Rydberg]
10/3/18, 1:11 PM
#5

1. Så länge det är torrt och dragfritt i buren är kylan inga problem. Strö med mycket halm, särskilt i bodelen. 2. Beror helt på vad du har för hagar. Är de rymningssäkra och byggda så att rovdjur inte kan ta sig in så spelar det ingen roll vilken tid på dygnet det är. 3. Absolut inga problem. De kanske kan bli lite rastlösa, men inte värre än så. 4. Det är individuellt hur mycket och när kaninen fäller, också hur mycket de påverkas av det. Du behöver inte kolla om de inte verkar må dåligt

fridahedstroom
10/4/18, 10:23 PM
#6

Tack för alla svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: