Annons:
Etikettallmänt
Läst 698 ggr
Anonymamej
2018-10-01 17:50

Är det okej?

Jag ska snart åka bort/resa eller va man ska säga 2 timmar bort från mitt hem och va där ca 1 vecka och mina föräldrar kan inte riktigt fixa åt kaninen dom ger den mat men kaninen får inte ren bur varje dag och ibland fylls vattnet inte på. Så är det okej om man tar med kaninen? Alltså är det okej att den åker bil i 2 timmar? Den är ca 4/5 månader.

Annons:
djurtok
2018-10-01 17:57
#1

Ja det borde gå bra, folk tar ju med sina kaniner långväga när de ska på utställningar. Men se till så den har något att göra i buren och ha vatten där, lika bra när det är lång resa

För evigt med Gaia

Alex&company
2018-10-01 19:03
#2

Jag åkte till Öland (från Göteborg) och campade med min kanin när jag var nio år, gick hur bra som helst!

Anonymamej
2018-10-01 20:58
#3

Okej så ska jag ha vatten flaska o mat i transportburen? Har bara åkt med henne en gång och det var när jag hämta henne första gången o då satt hon ihop krupad i ett hörn. Är det bra om man tar pauser oxå typ att sätta henne i sele o låta henne gå på gräs så hon slipper sitta (?) still hela resan. Ge tips? för det bästa till henne när hon ska åka :)

Nea00
2018-10-01 21:10
#4

#3, ja det är faktiskt väldigt viktigt att du låter henne få springa av sig i sele och stanna nån gång på väg dit. Min kanin fick panik när hon fick sitta stilla i transportburen under ca 2 timmar, sedan så gjorde hon MASSA glädjeskutt när jag rastade henne haha!

HopeForTheo
2018-10-01 23:07
#5

Testa först! Vår pojk trivdes rätt bra med att åka bil, så länge han fick sitta i knät och slapp "glida" i svängarna, alltså att han satt säkert utan att han behövde hålla balansen hela tiden. Var väldigt populärt att bli bjuden på minimorötter av McDonaldspersonalen i drive in:en också haha! Nu tror jag dock inte många hade gillat att sitta i knäet, vår andra föredrog en mindre resebur, men som sagt, testa en gång innan ni åker :)

Arcade-Foodie
2018-10-02 06:57
#6

Ha massa hö i buren och någon vattenflaska, pröva innan du reser att göra din kaninvan med transportburen. Min lilla hane sover alltid i transportburen under längre resor, men i början var han väldigt rädd men med godis är transportburen något positivt för honom ^^

Annons:
Anonymamej
2018-10-09 11:47
#7

Okej! En till fråga, har en kattbur funkar den eller är den för stor? Hon e ju en stor ras men unge fortfarande. Eller var köper man en bra bur

[Svea&Sabina]1
2018-10-09 11:53
#8

En transportbur för katt använder man till kaniner också, finns inga transportburar som är till för kaniner, utan det är för katt.

[Svea&Sabina]1
2018-10-09 11:54
#9

Det är bättre att hon har större än att du ska köpa något mindre :D

flocken
2018-10-11 07:23
#10

Mina kaniner har alltid sina transporter i burarna så de är vana med dom när vi åker iväg. Har olika transporter. De äldre i burarna o de nya på resorna. På våra resor är det bil, båt o kärra efter fyrhjuling.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Elslind04
2018-10-14 14:19
#11

Vissa kaniner gillar faktiskt att åka bil och tycker det är lugnande, skulle absolut ta med den istället för att lämna den kvar. Kaniner dricker nästan aldrig frivilligt från skål eller flaska när man åker bil, så skulle rekommendera att du tar med en spruta att ge den vatten i. Ta med mycket hö och se till att stanna någon gång på vägen så den får springa runt lite.

Upp till toppen
Annons: