Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4808 ggr
Arcade-Foodie
9/29/18, 10:39 PM

Kan man sätta ihop en kaninunge med en vuxen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, undrar om det går att sätta ihop en kaninunge med en vuxen kastrerad hane eller ska man vänta tills ungen är äldre? Undrar lite grann då min hane är betydligt mycket mindre än andra kaniner, typ lika stor som en kaninunge vikten är mellan (450-500 gram). Eller ska man leta efter en väldigt liten kanin och sätta ihop dom :3

Annons:
Kex!
10/2/18, 1:29 PM
#1

Jag satte en gång ihop en kaninunge med en vuxen kanin på 1 år ihop och de funkade utmärkt. Kaninungen var inte jätte liten utan några månader men den var fortfarande en unge. Vi hade två kompostgaller hagar som var sida vid sida. När vi såg dem ligga bredvid varandra med bara gallret mellan dem så släppte vi ihop dem och under de 4 år de levde ihop innan den vuxna gick bort så bråkade de aldrig.  

Den vuxna var en kastrerad hane och ungen en hona. Så jag skulle absolut säga att det är möjligt. Min hane var inte heller en liten hane för sin ras. Hanen var en dvärgvädur och honan en hermelinkanin. Så länge som jag kan minnas var det alltid den yngre kaninen som bossade trots att hon var yngre och mindre.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Springflower_Haruki
10/4/18, 11:41 PM
#2

När jag hade 2 st hon kaniner som var vuxna som jag satte ihop men 2 ungar 6v. Fungerade det inte så bra. ”Ledaren” var jätte arg och jagade efter dem så fick ta i sär dem medans den andra kaninen var okej med dem. Vi lät det gå några månader tills ungarna var större och då när vi satte ihop dem så slogs dem som honor gör för rank men det lugnade sig efter 1 vecka och alla var vänner då. Hanar och honer har jag dock inga kunskaper kring och 2 hanar funkar nästan aldrig 90% av fallen slår dem ihjäl varandra eller skadar varandra allvarligt.

Arcade-Foodie
10/5/18, 5:19 PM
#3

Aha, tack för svaren ^^

Upp till toppen
Annons: