Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1085 ggr
Linnea0001
9/23/18, 7:35 PM

Vad ska man ha i buren

Nu är det så att jag haft kanin ett bra tag, men inte innekanin så länge. Drygt ett år har jag haft innekanin. Jag har strö i burarna och det tar slut så fort och flyger runt i hela huset. Kan jag använda något annat än spån? Tidning har jag förstått är för hårt för kaninen att gå på. Skriv alla tips? ni har! Ifall ni vet något som man kan ha när min hona får ungar vore det också bra.

Annons:
Vaniljmuffin
9/25/18, 5:45 AM
#1

Jag har fleece :) fungerar utmärkt! (Har grävlåda vid sidan av)

Tusseen
9/25/18, 10:32 AM
#2

Jag har en fleecefilt från Ikea =)

novembre
9/25/18, 2:28 PM
#3

Jag ska testa fleecefilt så fort mina kaniner blir rumsrena :) Har också spån och det är spån i hela lägenheten… Dyrt blir det i längden och tycker det dammar så mycket.

Linnea0001
9/25/18, 4:44 PM
#4

Åh, okej! Då ska jag nog kanske testa det

BlankaEmilsson
9/25/18, 4:49 PM
#5

man kan väll kanske ha halm

Linnea0001
9/25/18, 4:57 PM
#6

#5 det var också en bra idé, men jag skulle isåfall ha spån under då jag inte tycker halm suger upp kiss och annat.

Annons:
Linnea0001
9/25/18, 5:06 PM
#7

Jaha, min mamma är elak och säger att det kommer bli äckligt och att jag därför inte får ha det…. 😔

Linnea0001
9/25/18, 5:15 PM
#8

Har ni några fler förslag eller några tips? hur jag kan få min mamma att ändra sig om mattan/fleecen ? ♥️

Ljungåsen
9/26/18, 8:27 AM
#9

Jag har en frigående innekanin. Hon har ingen bur alls, men däremot en burbotten och en kattlåda som toaletter. I dessa har jag lättströ, som luktar mindre än spån och inte fastnar i pälsen lika lätt. På övrig yta där hon rör sig har jag antingen trasmatta, vetbed eller fleece. Det blir inte det minsta äckligt eftersom hon kissar i sina toaletter. Det händer att hon pluttar utanför toaletterna, men kaninpluttar är inte äckliga och är lätta att borsta upp.

Morötterna
9/26/18, 3:18 PM
#10

Då min mamma är allergisk mot spån, hö och halm så har jag hö i höhäcken, spån i toan men jag kan inte ha halm i hela, eller hus men då dom är inne behövs inte det och sen till botten har jag en matta som vi egentligen ska ha på balkongen. Mina kaniner är rumsrena så dom kissar i lådan med spån, som jag byter var och varannan dag🙂🐰

Morötterna
9/26/18, 3:18 PM
#11

Då min mamma är allergisk mot spån, hö och halm så har jag hö i höhäcken, spån i toan men jag kan inte ha halm i hela, eller hus men då dom är inne behövs inte det och sen till botten har jag en matta som vi egentligen ska ha på balkongen. Mina kaniner är rumsrena så dom kissar i lådan med spån, som jag byter var och varannan dag🙂🐰

Linnea0001
9/26/18, 5:42 PM
#12

Tack för alla svar! Min mamma lät mig tillslut byta i en av burarna för att testa och han värkar älska filtarna! Han brukar alltid ligga uppe på sitt hårda hus men nu ligger han på filtarna♥️♥️

Vaniljmuffin
9/26/18, 9:19 PM
#13

#12 bra hon sa okej! För min vill åtminstone inte kissa på tyg. Han gräver undan och kissar bredvid om det finns tyg och han måste kissa (i transportburen tex) så blir inte alls äckligt och sen brukar jag tvätta den en gång i veckan och byter med en annan filt:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: