Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 434 ggr
FFA
9/19/18, 2:41 PM

Blyg kanin

Hej, 

Jag skulle behöva era råd.

I torsdagskväll fick jag hem min efterlängtade kaninunge. De första dagarna lät jag honom vara i fred och "bo in sig". Han är fortfarande rädd och spenderar mycket tid i sitt hus i buren.

För att han ska vänja sig vid mig har jag suttit bredvid buren och pratat med honom. Han har gjort framsteg och vågat komma fram och nosa på mig. Jag har kunnat klappa honom men har väntat med att bära honom tills han är mer bekväm.

Kommer han alltid att vara blyg för mig tror ni? Jag är rädd för att han inte tycker om mig. Hur var det för er när ni fick hem er kanin?

Tacksam för svar. Ha en fin dag!

/ F

Annons:
Morötterna
9/19/18, 3:23 PM
#1

Ta det lugnt, ge honom tid att vänja sig med allt.

[Svea&Sabina]1
9/19/18, 4:47 PM
#2

Han kommer att bli tam efter ett tag :D

bellaaa
9/20/18, 4:11 PM
#3

Min kanin var också så i början, men nu är han en sjukt social kanin. Så låt han ta det i sin takt så kommer det bli bra☺️

FFA
9/25/18, 3:19 PM
#4

Tack för era fina svar! :)

KaninCupcake
9/26/18, 8:39 PM
#5

Sitt med honom på en yta där han inte känner sig instängd utan att "tränga sig på", utan låt honom få komma fram och lukta osv. När han ger dig uppmärksamhet kan du ge honom lite godis för att visa att du är snäll och inte vill något illa. Fortsätt så här och även om du känner att han kommer nära så är det viktigt att inte ta upp honom varje gång, utan "avsluta" när det går som bäst :)

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Upp till toppen
Annons: