Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 773 ggr
Sandra030826
9/19/18, 10:57 AM

Min kanin är tufsig i pälsen och är trött.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin har börjat tappa ganska mycket päls särkilt på rumpan och hans päls har blivit mer tufsig än innan. Kollade tbx på bilder från exakt ett år sedan och då såg hans päls inte alls ut såhär. Sen har den också ”klumpat” ihop sig på många ställen. Känns också som om min kanin har blivit mindre social och kelig än innan. Innan brukade han skutta omkring i mitt rum och ligga i min säng o mysa osv men nu sitter han bara i sin bur och sover när han inte är ute i hagen. Har inte hunnit ge min kanin lika mkt kärlek som innan och undrar om det kanske kan vara en faktor på hur han beter sig och hur jans päls har blivit? Skulle bli tacksam för svar Mvh Sandra!

Annons:
Gronstedt
9/19/18, 11:17 AM
#1

Det verkar ju som om han inte mår bra. Dags för en tur till veterinär för ordentlig hälsokontroll, kanske.

Sandra030826
9/19/18, 12:43 PM
#2

Vill bara infoga att jag verkligen älskar han jättemycket och brukar alltid ge han massor med kärlek. Det är bara på sista tiden (kanske 3 månader) jag inte hunnit med honom lika mycket.

[Svea&Sabina]1
9/19/18, 2:26 PM
#3

Det är fällningsperiod och då kan kaniner ändra beteenden, men ring veterinär och rådfråga! :D

Sandra030826
9/19/18, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Update: Nu har jag gett min kanin massor med kärlek hela dagen idag och han värkar må mycket bättre och är lika social som innan hahah 😃

Nu ligger han i min säng och myser igen❤️

Linnea0001
9/20/18, 8:50 PM
#5

Vad bra! Ett tecken på att dom fäller är att ifall man drar handen över pälsen får man mycket hår på händerna.

Upp till toppen
Annons: