Annons:
Etikettallmänt
Läst 1437 ggr
MEMFS
9/15/18, 5:36 PM

Kaninen bet av sladden :O

Vad händer nu?? Hon bet av en kabel till lampan och det small till. Hon verkar må bra.

Annons:
[Svea&Sabina]1
9/15/18, 5:41 PM
#1

Min förra kanin bet av en sladd på mitten och den var kopplad till granen. Han gjorde det på natten så jag vet inte om någonting hände. Han mådde bra, så vi tänkte inte på det.

MEMFS
9/15/18, 5:45 PM
#2

Din kanin överlevde? Va julgranen inkopplad? Small rätt rejält här. Mannen säger att det lär visa sig inom 2 dagar om hon klarar sig

Lona
9/15/18, 5:47 PM
#3

Om du inte redan gjort det, bryt strömmen och dra ur kontakten ur uttaget! Mina kaniner bet av några sladdar, efter det så kaninsäkrade vi hela hemmet med såna där smala plaströr som sladdarna fick ligga i. Lite krångel att fixa med, kanske inte så snyggt och man ska givetvis inte greja med elsladdar om man inte vet vad man gör, men helt klart värt det! Förutom att kaninerna givetvis kan skada sig om de biter i en sladd så kan det börja brinna om man har otur - eller att någon annan tar i den avbitna sladden.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MEMFS
9/15/18, 5:49 PM
#4

Mannen fixade det, strömmen gick som sagt och det small ganska bra. Rädd att kaninen kommer dö :( Borde hon inte gjort det direkt?

Lona
9/15/18, 6:33 PM
#5

Det kan nog tyvärr ha efterverkningar, men hon borde klara sig. Att vara lite extra "pjåskig" med henne de närmsta dagarna är väl inte fel, det gör ju ingen skada i vilket fall. Lugn och ro, se till att hon har tillräckligt varmt (en kropp i chock får sämre cirkulation och förlorar värme), att hon äter och så vidare. Kanske lite extra snäll och god mat? Hon KAN ha fått brännskador i munnen så ta en liten titt men i så fall borde hon ju visa det på något sätt. Mina kaniner överlevde utan minsta problem men där hände heller ingenting, vi märkte bara att lampan/TV:n plötsligt slocknade…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MEMFS
9/15/18, 6:47 PM
#6

Pjåskar som ba den! Kikat mun och tunga, inga skador. Syns lite på morrhåren. Men visst borde smällen dödat henne om det tett sig riktigt illa? Efterverkningar i form av skador vet jag. Mest rädd för att förlora henne ☹ Hon är normal som tur är. Aldrig bitit på kablar förut, första gången och då är hon 2 1/2 år.

Annons:
Lona
9/16/18, 11:02 AM
#7

Hur mår hon idag?♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MEMFS
9/16/18, 12:02 PM
#8

Hon mår bra :) Verkar inte ha tagit någon direkt skada. Hoppas det stannar så!! <3

Linnea0001
9/16/18, 2:42 PM
#9

#8 vad bra att hon mår bra! Min kanin bet av en sladd till akvariet som satt i och lampan var på men allt gick bra.

MEMFS
9/16/18, 7:38 PM
#10

#9

Åh men va skönt! Då verkar dom ändå ganska "tåliga" *peppar,peppar* Det blev en jäkla smäll, blixtra till och proppen gick. Så glad för att hon klara sig, blev så himla rädd!

Lona
9/18/18, 2:45 PM
#11

Tjatar lite, men… hur mår hon nu? Faran borde vara över, tycker jag? Änglavakt över både henne och er!♡♡♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: