Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 503 ggr
Linnea0001
2018-09-15 14:23

Lite små frågor

Okej det är så att jag planerade Att ta en kull November men det får nog vänta lite känner jag. Jag har ju läst på om allt och haft kanin länge och vet att man bara ska ta kull ifall man har ett syfte med kullen och det har jag men vart jag än söker hittar jag inga svar på dessa frågor. ——————-— Just nu har jag bara en hona men jag hade tänkt att behålla en unge från en kull, men sen ifall man skulle vilja ta en till kull när kaninerna är äldre hur gör man då? Ska man låta dom gå tillsammans när dom föds eller särar man på dom? Blir dom osams ifall man särat på dom och vill att dom ska kunna bo tillsammans igen? När kan dom isåfall bo tillsammans igen? Direkt efter dom födds eller när ungarna flyttat? ———————— Ska man använda mineralsten till en hona som ger di? Har förstått att saltsten inte är bra men mineralsten? ——- Behöver man ge mer pellets när hon är dräktig eller fött och när ska man börja ge? Det är dom frågorna jag inte hittat något svar på, tack på förhand!

Annons:
Elslind04
2018-09-15 21:04
#1

Vet inte mycket alls om detta då jag själv inte stödjer Avel så kan inte säga mer än att vad jag har hört är både salt och mineralstenar helt meningslösa.

Linnea0001
2018-09-16 08:53
#2

#1 okej, tänkte bara fråga för var sliter nyfiken varför du inte stöder Avel? Annars kommer det ju inte tillslut finnas kaniner?

Elslind04
2018-09-16 13:38
#3

Finns otroligt många kaniner som inte har några hem, tycker det är bättre att rädda de i förstahand. Dessutom gillar jag inte att man föder upp kaniner och ger bort de när de är så pass unga, har själv en mamma och en dotter, när de fick träffas igen efter flera år vart de så glada man börja nästan gråta de bara gosa och tvätta varandra i flera timmar.

Linnea0001
2018-09-16 14:37
#4

#3 okej roligt att få veta din åsikt! Jag förstår vad du menar. Två av mina kaniner kommer från polisen som hittat dom men ägaren har hört av sig men vägrat hämta dom så då rädda jag dom istället för att dom skulle avlivas. Dom är hur snälla som helst. Men nu är det så att jag har köpt 2 kaniner från en uppfödare och ifall jag parar dom så kan jag få fram en jätteovanligt färg.

Linnea0001
2018-09-16 14:38
#5

Sedan kommer jag inte sälja dom förrän dom är 10 veckor

Upp till toppen
Annons: