Annons:
Etikettallmänt
Läst 740 ggr
kaninälskarn
2018-09-12 19:38

Låta två kaninungar gå ihop

Hej jag undrar om man kan ha två honkaniner på 8veckor tillsammans i samma bur fast dom inte är syskon men nästan lika gamla? (Att de bara skiljer några dagar) Vet flera som har så men tänkte se om någon vet/har erfarenhet om de för vill inte riskera bråk

Annons:
theamo
2018-09-12 19:42
#1

När jag köpte kaniner för första gången så var de 8 och 14 veckor gamla och de gick bra ihop. De jag har är hanar och hanar brukar ofta bråka om vem som ska vara alfahannen, men det gjorde inte mina alls. Honor borde också gå bra ihop tror jag, men testa först att ha de i samma rum/hage för o se hur de reagerar mot varandra. Lycka till!

Fridaaaa
2018-09-12 20:11
#2

Jadu det kan du :) Men, när de blir könsmogna är det inte äkert att det fungerar men oftast fungerar det. Ha bara stor bur :) 

#1 Ren tur. Hoppas inte fler testat hanar tillsammans :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kaninälskarn
2018-09-12 21:30
#3

#1  Så bra!! Tack!! #2 Funkar de även fast den ena kommer hit några dagar tidigare och har ”bosatt sig” lite mer i buren? Eller bör dom flytta in samtidigt? Kommer isåfall kanske låta dom få gå galler mot galler innan jag sätter ihop dom. Men ungefär hur gamla bör dom vara när man sätter ihop dom? (om man inte låter dom gå tillsammans nu från början alltså)

Linnea0001
2018-09-14 07:52
#4

Du kan ju ha galler mellan dom i ca 10 dagar och sedan sätta dom där ingen känner sig hemma för första träffen utan galler emellan. Sedan städar du ur buren ordentligt och när dom träffat varandra utanför så kan du sätta in dom samtidigt i buren. Men tänk på att försöka göra första träffen så bra som möjlig.

[EM_L]
2018-09-14 09:05
#5

De ska träffats på neutral mark där ingen av dem har varit. Så du bör flytta dem till samma bur samtidigt. Men låt dem träffas genom galler, i en neutral Hage och så ett tag innan du flyttar ihop dem.

Upp till toppen
Annons: