Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 728 ggr
Sandrahog89
2018-09-12 14:40

Vad är detta för ras?!?! 😅

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi blev med kanin för några månader sen. En herre på 3 år. En underbar kanin! Så gosig och sån härlig personlighet! Han och hunden är polare och kaninen springer lös i huset och går på sin toalett. Nu tä så grejjern att förre ägaren inte kom ihåg vad för ras han är ?! 😒 hallå Lixom? Så jag lägger upp en bild så kanske ni kanin experter kan ge mig mer Info ☺️

Annons:
Alex&company
2018-09-12 14:50
#1

Hermelin tycker jag det ser ut som :)

Sandrahog89
2018-09-12 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en till bild på pojken ☺️

Sandrahog89
2018-09-12 14:54
#3

Hermelin.. ska googla på vad det är för något 😅. Jag har lärt mig mycket om att sköta en kanin men jag kan nada om kanin raser 😅 Jag hade aldrig trott att vi skulle skaffa kanin men ville rädda den lilla varelsen från att bli avlivad. Men vi fann varandra och Gud va jag älskarn 😅 trodde aldrig kan kunde bli så kär i en kanin! 😂

Morötterna
2018-09-12 16:00
#4

Hur mycket väger han? Om han väder under 1 kg kan han va renrasig hermelin, annars blandning med hermelin🤗

bellaaa
2018-09-12 20:17
#5

Tror också att det är en hermelin. men som fler sagt ovan så kan du väga för att se om han är renrasig eller inte. Kan dock ibland vara svårt att lista ut den/dem andra raserna ibland om en kanin är en blandras.

Arcade-Foodie
2018-09-12 22:42
#6

Ser ut som en hermelin men det beror på om den förra ägaren köpte från en uppfödare eller inte, annars kan det också vara en blandras. Kan vara en hermelin utan dvärg gen om det visar sig att den väger mer än en vanlig hermelin gör, plus att öronen är inte standarden för en hermelin brukar vara (de är för långa). Men han är verkligen gullig ^-^

Annons:
[Lollo 97]
2018-09-13 01:42
#7

Helt klart hermelin i, men är nog en korsning av fler raser, möjligtvis att dvärghare skulle va en utav raserna. Men det är ju bara spekulationer :)

Sandrahog89
2018-09-17 11:15
#8

Hej! Kunde inte logga in men nu så ☺️ Herr kanin väger ca 1.4kg så han väger över 1 kilo. Men kul att veta att en av raserna är troligtvis hermelin 😅 förra ägaren kan jag inte komma i kontakt med. Min svärmor hämtade denna kaninen sen tog vi den från henne då vi vet att här kommer han få massa kärlek och ompysslande. Så tråkigt att man inte kan få information som när han föddes och veterinär besök och ras 🙄

Arcade-Foodie
2018-09-17 15:33
#9

#8 Hermelin kaniner kan väga över ett kg och som vuxna ska de ligga mellan 0,8-1,3 kg på utställningar. Men de kan väga mer. Själv har jag en hermelin på 500 gram, vilket är väldigt liten :3

Sandrahog89
2018-09-17 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Han väger nog mellan 1-1.4. Våran våg är lite halvdan. Men han har lite för långa öron för att va helrasig hermelin va?

Arcade-Foodie
2018-09-17 20:24
#11

#10 alla hermeliner har inte korta öron, beror på om de fick ärva det från föräldrarna eller ej. Min lilla kanins bror är större än min kanin (han väger nästan 2 kg) och har långa öron, han ser verkligen inte ut som en hermelin och föräldrarna är renrasiga med stamtavlor. Så allt hänger på genetiskaarvsmassan ^^

Upp till toppen
Annons: