Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 421 ggr
kaninskutt
2018-09-08 15:04

"Sur" och arg kanin

Jag förstår att kaniner är egna individer och inte är likadana men är det helt normalt att vissa kaniner inte alls blir glada och sällskapliga utan snarare sura och arga trots att de får kärlek och tid och att man bryr sig om dem och gör allt som står i ens makt för att den ska må bra och trivas?

Annons:
Calcifer
2018-09-08 15:06
#1

Sur och arg kanske är helt fel. Rädd och osäker? Blyg och försiktig? Stämmer säkert mer än sur och arg.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kaninskutt
2018-09-08 15:18
#2

Nej. Han är inte blyg och försiktig.  Då hade han aldrig kommit springandes när vi ropar hans namn. Men får han inte som han vill så biter han. Och det ganska hårt. Blöder lite nu och då.

Nea00
2018-09-08 15:28
#3

#2, det går att träna bort

kaninskutt
2018-09-08 15:29
#4

#3 Ok men vi har då inte lyckats träna bort att han bits i tid och otid.

JoannaLi
2018-09-08 15:36
#5

#2 Jag har liksom 0 kaninvana, men jag skulle väl fråga i vilka situationer får han inte som han vill?

kaninskutt
2018-09-08 15:44
#6

#5 Tex om  vi ger honom en bit grönsak. Sen när han ätit upp den ger vi hö (som är kaninens basföda) då blir han extremt irriterad och biter ofta. Han gillar ju såklart grönsaker och frukt bättre men kaniner ska inte äta så mycket av det utan i stort hö. 

Sen så gillar han inte heller att man stryker honom på ryggen. Aldrig nånsin alltså. Han vill inte att man rör honom alls

När vi ropar hans namn kommer han springandes enbart för att få något gott.  Erbjuder vi bara hö så gör han attacker mot händerna samtidigt som han grymtar/morrar.

 (Förra kaninen var hur kelsjuk som helst och man behövde aldrig akta händerna och vara rädd för att han skulle bitas)

Annons:
Upp till toppen
Annons: