Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 579 ggr
Linnea0001
9/7/18, 6:05 PM

Vad ska man ha i Toaletten?

Jag har kört med kattsand ett tag nu men jag googlade lite och läste att det var farligt. Försiktig som jag är tar jag ut alla toaletter… Nu är det bajs i hela buren och jag vet inte vad jag kan ha i toan… någon som vet något som är hyfsat billigt och går att handla på dom flesta affärer.

Annons:
Fridaaaa
9/7/18, 6:10 PM
#1

Stämmer bra att det inte är bra

Ökoplus är bra, finns dock inte i matbutiker, men i de flesta djuraffärer numera.
Toa-lätt har många, jag tycker dock det stinker med det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
9/7/18, 6:28 PM
#2

Ökoplus är drygt och superbekvämt att städa (så länge man inte har långhåriga kaniner), Toa-lätt funkar också bra men kan hålla med #1 att det kan lukta lite mysko.

Själv har jag torv med lite halm ovanpå (då jag har anograkanin och det mesta fastnar i pälsen och dras runt hemma annars) Bor de ute och det är korthåriga kaniner kan man ha bara torv, däremot så kan det lätt bli ett fint dammlager överallt av torv om man har det inne men annars gillar jag torv då det inte luktar och är lättstädat och suger upp kisset bra (går även att använda kattspade till det om man har en med grova hål och torv som inte innehåller för mycket pinnar och grejor). Men har även kört med tidningspapper under halm.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Morötterna
9/7/18, 7:20 PM
#3

Jag hade först spån, sen toa-lätt men nu för ca 1-2 veckor sedan började jag med spån igen (från Ica) och då sa mamma att det luktade mindre.

Linnea0001
9/7/18, 8:07 PM
#4

#3 vill ha något som jag inte har i resten av buren. #2 okej #3 ja man lär sig av sina misstag😁 men har ju aldrig sett att dom skulle ätit det eller att det damma så mycket men bättre att vara på den säkra sidan och byta. Det som var att det stod att det var för katter och kaniner… men har märkt att vissa djuraffärer säljer saker som inte en kanin ska ha alls, lite tråkigt att man inte kan lita på dom till 100%. Ska åka och handla imorgon får gå och leta runt på affärerna efter något sådant.

Fridaaaa
9/7/18, 8:19 PM
#5

#4 Vilken sort hade du?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnea0001
9/7/18, 9:26 PM
#6

Kan fråga mamma imorgon det är så att hon häller upp flera påsar i en hink så jag vet inte vad heter.

Annons:
[Svea&Sabina]1
9/7/18, 10:15 PM
#7

Jag har toa-lätt pellets och det funkar bra, men om man har innekanin så luktar det väldigt konstigt. Sen jag bytte underlag lådan så har kaninerna blivit bättre att gå på låda. Stallpellets ska jag köpa nästa gång, för det är billigare och man får mer pellets, super!

alaska87
9/8/18, 12:17 AM
#8

Jag använder Cat's Best Original (som hette öko förut som jag förstår det) och jag är jättenöjd. Det blir bra klumpar av kisset och ingen lukt. Uppfödaren rekommenderade det.

KarinHa
9/8/18, 11:21 AM
#9

Hade halmpellets (krossad) från granngården. Tyckte det var bra, och drygt, prisvärt. Bytte lättströ mot det, för det var billigare, och jag tycker själv att det var bättre. Absorberade bättre än lättströ och luktade varken mer eller mindre än lättströ.

Bra att notera är väl att jag hade en utekanin, så kan inte svara hur det skulle fungera inomhus, men tror inte att det skulle vara några problem.

Upp till toppen
Annons: