Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 595 ggr
The_rabbit_hacce
9/5/18, 10:55 PM

Min kanins mage bubblar

Snälla kan nån som VET säga varför min 7 veckors gamla lejonhuvad blandras hane med färgen vitschek, varför hans mage bubbel kurrar!!! Han äter pellets och hö som vanligt (vad jag vet) och han dricker som vanligt, märker inte att han har ont eller så men hans avföring är helt perfekt om man säger så. Är ute minst 2 gånger per dag då han äter lite gräs och jag har inte sett att han ätit smörblomma eller liknande. Han går runt från en grästuss till en annan och helt plötsligt från ingen stans han han få värsta spring skuttet och rusar iväg till en grästuss typ 7 meter bort. Snälla kan nån som VET säga vad som händer för jag börjar bli väldigt orolig (videon är dock när han dricker, men de låter så ibland utan att han dricker oxå)

Annons:
The_rabbit_hacce
9/5/18, 10:56 PM
#1
tiger tok
9/6/18, 7:25 AM
#2

När kurrar hans mage? Hur mycket pellets får han? Det där när han springer låter som glädje skutt, googla och se.

Elslind04
9/7/18, 8:23 AM
#3

Som #2 sa skuttet i gräset låter mycket som så kallade "binkies" ingen aning om något korrekt svenskt ord men du kan ju söka på typ "rabbit binkies" på Youtube eller Google och ta fram ett klipp och se om det ser lika dant ut. Det där med kurrande mage har jag tyvärr ingen aning om, kan googla runt lite och se om jag hittar något!

The_rabbit_hacce
9/28/18, 5:30 PM
#4

#2 Hans mage kurrar bara när han dricker (vad jag hört) och han får 3 matskedar på morgon och en halv på kvällen (mått från uppfödaren) pellets då

Jennavalli
9/28/18, 7:46 PM
#5

Det är bara bra att den kurrar, då arbetar magen 👍 som jag hoppas alla kanin ägare vet att ens kanins mäta måste vara igång hela tiden. Såklart låter den inte hela tiden eller inte för alla☺

Upp till toppen
Annons: