Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 923 ggr
Nea00
9/2/18, 12:35 PM

Kaninen ska inte frysa på vintern?

Hur gör man för att inte kaninen fryser på vintern?! Räcker det med halm och hö? Jag är mest orolig för hagen, hur hon kommer att klara sig där. I hagen tänkte jag ha ett LITET kaninhus med fleece och halm i som står över marken som skyddar från fukt och kyla. Sedan så kommer hon att ha ett ställe hagen som har tak över. Jag kommer kanske kommer ha två stycken små kaninhus förresten, det kommer att vara halm, hö, fleece, och godsaker som jag torkar nu på sommaren, det kommer att vara i husen. Tror ni att det räcker? vad brukar ni göra för att kaninerna inte fryser på vintern? Hon ska förresten få bara i hagen några timmar per dag! Svar uppskattas!

Annons:
Nea00
9/2/18, 3:23 PM
#1

//Orolig kaninägare

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 5:18 PM
#2

Du har gjort många inlägg om det här, så varför kan du inte bygga ben på ett hus med golv? Det tar Max 10 minuter :D<3

Nea00
9/2/18, 5:46 PM
#3

#2, ja okej. Kan man göra av plywood?

Linnea0001
9/2/18, 5:53 PM
#4

Du kanske kan tänka på att fråga i dina tidigare inlägg om det här eftersom du haft flera inlägg om det. Bara en tanke.

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 7:19 PM
#5

Ja man kan göra av plywood. Huset i min utebur är av plywood, samt golv och tak :D

MyViMaMiOl86
9/4/18, 7:25 PM
#6

Kaninen måste ha en isolerad plats en bra bit upp från marken om den ska vara ute i vinter.

Annons:
Fridaaaa
9/4/18, 7:36 PM
#7

Fleece ärinte  lönt, det kyler

Buren ska vara upphöjd på vintern, behöver inte vara isolerad (bättre utan) och sedan halm i husdelen.

I hagen bör du ha upphöjd plats med halm i.

#6 De måste inte ha isolerat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nea00
9/4/18, 8:58 PM
#8

Nu har jag fått väääärldens finaste kaninhus av morfar! Bild kommer imorgon! Han är så snäll mot mig, det är ett rött litet hus som är vattentätt och vindtätt. Det är avtagbart tak och golvet kan man skiva ut när man ska städa golvet. Sedan så kan man höja upp huset på vintern och sänka det på sommaren. Sedan fick jag en ramp också hehe. ALLT har han gjort själv! Är jättenöjd! Jag kommer såklart att ha det upphöjt på vintern och det ska vara halm i! :D

Nea00
9/5/18, 8:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här kommer bilder! Tror ni att hon kan vara här utan att frysa på vintern? Det regnar ute just nu, så jag kan inte ta mer kort just nu. Till vintern ska jag proppa det med halm! :))

Nea00
9/5/18, 8:06 AM
#10
Nea00
9/5/18, 8:06 AM
#11
Fridaaaa
9/5/18, 8:59 AM
#12

#9 Du kan ha så när hon är ute på dagarna ja :) Men inte dygnet runt (men antar att kaninen har en bur) :) 

Fint hus! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kennelolssinge
9/5/18, 11:57 AM
#13

Mina har hagar i samband med deras burar som är upphöjda, till vintern kanske jag har lite tjockare spån i botten och sen halm, o bodelen (där de inte brukar bajsas och kissas massa) fyller jag med massa halm, vilket brukar resultera i att dem gör bon isf.
I hagen märker man om dem vill vara, fryser dem och sitter stila bara så finns ingen större vits med att släppa ut dem i Hage. Hage utan hus/bur hade jag haft dem små stunder isf bara för att låta dem springa av sig. Halm är iaf vad du ska ha för att dem ska hålla värmen.
Dog dem inte av värmeslag i somras så behöver du inte vara orolig, dem klarar kyla bättre men ha en tät bur så de inte blåser rakt igenom.

Sen märker du ju på kaninen. men filtar av alla slag blir bara blöta och därmed kalla, satsa därför på halm.

Kennel Olssinge http://nouw.com/kennelolssinge

Allt i allo blogg: https://nouw.com/minfrizon

Annons:
Nea00
9/5/18, 3:57 PM
#14

#12, ja hon ska vara där bara på dagen. Och tack förresten! #13, okej :)

Upp till toppen
Annons: